شناسهٔ خبر: 54965957 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

آتیلا پسیانی و همسرش + عکس

آتیلا پِسیانی (۳۰ آوریل ۱۹۵۷) (۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۶) بازیگر ایرانی است. زادهٔ تهران، دانش‌آموختهٔ رشتهٔ کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبا، فرزند جمیله شیخی و حلال پسیانی است.

صاحب‌خبر -
  • فاطمه نقوی همسر آتیلا پسیانی کیست؟
  • تاسیس گروه تئاتر بازی
  • ستاره پسیانی دختر آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی

به گزارش اقتصادآنلاین، آتیلا پسیانی، زاده فروردین ۱۳۳۶ در تهران بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون و پسر جمیله شیخی است.  آتیلا پسیانی در سال ۱۳۶۰ با فاطمه نقوی بازیگر ازدواج کرده که حاصل حین زندگی مشترک دو فرزند دختر و پسر به نام ستاره و خسرو می باشد که هر دوی آنها نیز در عرصه بازیگری فعالیت می کنند.

آتیلا پسیانی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم عفریت، کاری از فرشید فلک‌نازی، تجربه کرد.ضمنا در برنامه چهل تیکه به گفته خودش در فیلمی که گم شده است در سال ۱۳۴۸به مدت ۴۰ثانیه نقش داشته است. 

آتیلا پسیانی و همسرش فاطمه نقوی

پسیانی ازجمله بازیگران پرکار سینما به‌شمار می‌آید، به طوری که تا سال ۱۳۷۲ تقریبا سالی یک فیلم بازی کرد و از آن سال به بعد او با بازی‌های ماندگارش در فیلم‌های روز شیطان، دوزن، نسل سوخته، آب و آتش در لیست بازیگران توانای سینمای ایران قرار گرفت. از نمونه آثار او در سالهای اخیر می‌توان به نازنین، پیتزا مخلوط، تلفن همراه رییس جمهور، سیانور، سرخ پوست، پیتزا مخلوط، نقش نگار، آماده باش، سیانور، ممنوعه و نگار اشاره کرد.

فاطمه نقوی همسر آتیلا پسیانی کیست؟

فاطمه نقوی  (زاده ۱۵ آذر ۱۳۳۳ در تهران) بازیگر ایرانی سینما و تئاتر و همسر آتیلا پسیانی است. او در کشورهای غربی برای فیلم دایره شناخته شده‌است. 

 فاطمه نقوی همسر آتیلا پسیانی

وی نخستین فعالیت خود را در عرصه بازیگری در سال ۵۶ با کاری در تئاتر آغاز کرد و بعد از آن درمانی در سال ۵۷ با حضور در فیلم کوتاه نیز فعالیت خود را ادامه دهد و سرانجام در سال ۱۳۶۰ در سریال مثل آباد ساخته رضا ژیان به  بازی پرداخت سریالی که هر شب از شبکه اول سیما پخش میشد، و به عنوان یکی از پرمخاطب ترین سریالهای دوران خودش لقب گرفت. فاطمه نقوی در سال ۱۳۶۲ در سریال محله برو بیا به تهیه کنندگی داریوش مودبیان  نیز به بازی پرداخت که پنجشنبه ها از شبکه دوم سیما به روی آنتن می‌رود ایشان توانست نخستین تجربه سینمایی خود را در فیلم سینمایی به نام جنگ در سال ۶۳ ساخته ی آقای محمدعلی سجادی کسب کند.

 فاطمه نقوی همسر آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی درباره همسرش می گوید: سال ١٣٥٦ در تاتر با خانم بازیگر جوانی آشنا شدم که شد یکی از موثرترین آدمهای زندگی من. سال ٥٧ ازدواج کردیم، سالهای ٦٤ و ٦٨ صاحب دختر و پسرمون شدیم . سال ٦٨ گروه تاتر بازی را تاسیس کردیم و رفاقت و همکاریمون همچنان پا برجاست.

تاسیس گروه تئاتر بازی

گروه تئاتر بازی به سرپرستی آتیلا پسیانی، توسط او و همسرش از سال ۱۳۶۸ با هدف ایجاد یک گروه تجربی که ادامه دهنده راه کارگاه نمایش و آغازگر تئاتر تجربی در ایران از سال ۱۳۴۷ بود، تاسیس شد. آتیلا پسیانی ور مصاحبه کافه آپارات با فریدون جیرانی گفت که مدیریت این گروه تئاتر با دخترش ستاره و پسرش خسرو است. 

ستاره پسیانی دختر آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی

ستاره پسیانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران متولد ۱۷ شهریور ۱۳۶۴ در تهران و دختر آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر است.

ستاره پسیانی و مادرش فاطمه نقوی

ستاره پسیانی موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره بین‌ المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه ایران برای بازی در نمایش صد در صد به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی شده است.

ستاره پسیانی در فیلم و سریال‌ های بسیاری به ایفای نقش پرداخته است که می‌ توان به خاتون، لتیان، آماده باش، ننه دلاور و فرزندان او، ولپن، بیست و یک بار مردن در سی روز، مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش، لانتوری، کوچه بی‌ نام، وارونگی، فرشتگان قصاب، خوب بد جلف ۲، نهنگ آبی، جمشیدیه، کرگدن، سرخ پوست، اتاق ورونیکا و پاییز اشاره کرد.

بوسه آتیلا پسیانی

برچسب‌ها:

نظر شما