شناسهٔ خبر: 54965716 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

۲۷ هزار پزشک امسال مالیات دادند

برآوردها از ارائه اظهارنامه های مالیاتی ۲۷ هزار پزشک در سال جاری نسبت به عملکرد سال گذشته نشان می دهد که ۵۷۰ میلیارد تومان تا کنون مالیات پرداخته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین آمارها از میزان مالیات ستانی از پزشکان طی ۳ ماه و نیم امسال حاکی است تا پایان ۱۳ تیر ۱۴۰۱ تعداد ۲۷ هزار و ۱۳۲ اظهارنامه مالیاتی از سوی پزشکان ابراز شده که معادل ۵۷۰ میلیارد و ۱۳۳ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۳۸۴ تومان بابت عملکرد ۱۴۰۰ مالیات به سازمان امور مالیاتی پرداخت شده است.

این در حالی است که در سال گذشته (۱۴۰۰) ۱۷ هزار و ۷۴۷ پزشک در کشور بابت عملکرد و درآمد سال ۱۳۹۹ مالیات داده بودند که ارزش آن ۲۲۹ میلیارد و ۴۹۶ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۱۱۹ تومان برآورد شده است.

ضمن اینکه در سال ۱۳۹۹ تنها ۱۵ هزار و ۲۱۶ پزشک مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را پرداخت کرده بودند که مجموع درآمد مالیاتی از این تعداد پزشک ۱۶۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۲۱۳ تومان بوده است.

درآمد مالیاتی دولت از عملکرد پزشکان در ۳ ماه و نیم امسال، دو برابر کل مالیات سال گذشته

رشد تعداد پزشکانی که اظهارنامه مالیاتی در سال جاری نسبت به سال گذشته تسلیم کرده‌اند ۴۷.۱ درصد و از نظر مبلغ پرداختی از سوی پزشکان ۹۵.۹ درصد محاسبه شده است.

بیشترین تعداد پزشکانی که اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده‌اند بدون در نظر گرفتن ادارت کل امور مالیاتی شهر و استان تهران، به خراسان رضوی با ۲ هزار و ۳۴۳ پزشک اختصاص دارد.

پزشکان شمال شهر نشین امسال نفری ۴۸ میلیون تومان مالیات دادند

امسال در شمال شهر تهران ۱۱۳۲ پزشک اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال گذشته را تسلیم کرده‌اند و رقم پرداختی آنها بابت مالیات سال گذشته‌شان ۵۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

به عبارت دیگر هر پزشک مستقر و فعال در محدوده اداره مالیاتی شمال شهر تهران به طور متوسط ۴۸ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۹۲۵ تومان مالیات عملکرد ۱۴۰۰ داده است.

پزشکان تهرانی امسال نفری ۳۲ میلیون تومان مالیات دادند

کل پزشکان تهرانی (صرفاً شهر تهران) که امسال اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده‌اند ۴ هزار و ۴۱۶ نفر و مجموع مالیات پرداختی آنها ۱۴۱ میلیارد و ۶۲۶ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۶۶۸ تومان بوده است.

با این حساب هر پزشک مستقر در شهر تهران به طور متوسط ۳۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۳۱۳ تومان مالیات درآمد سال گذشته خود را داده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما