شناسهٔ خبر: 54965574 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وکیل جرایم پزشکی

وکیل جرایم پزشکی یکی از پرکاربرد ترین وکلایی است که امروزه بسیاری از افراد به آن احتیاج دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،وکیل جرایم پزشکی یکی از پرکاربرد ترین وکلایی است که امروزه بسیاری از افراد به آن احتیاج دارند و جریان دادرسی پرونده های خود را به او می سپارند. وکیل برای جرایم پزشکی  نیز مانند بسیاری دیگر از وکلای پایه یک دادگستری دارای پروانه وکالت است اما مسئله اساسی که وجود دارد آن است که تجربه کاری و تخصص این وکیل حرفه ای در زمینه پرونده های مربوط به جرائم پزشکی است و همین موضوع باعث شده است تا از تضییع حقوق بیماران و آسیب دیدگان در جریانات پزشکی تا حد زیادی جلوگیری شود.

وکیل جرایم پزشکی تهران با تمامی قوانین و آرای وحدت رویه در زمینه مسائل پزشکی آشنایی دارد و میتواند تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را به موکلان خود نیز ارائه دهد. وکیل جرایم پزشکی می تواند در جلسات مشاوره حقوقی تمامی اطلاعات لازم در مورد مسائل مربوط به قصورات پزشکی را به متقاضیان خود انتقال دهد و راه های مناسبی را برای حل مشکلات آنها ارائه دهد.

وکیل جرایم پزشکی و ضرورت مراجعه به او

وکیل جرایم پزشکی با هدف کاهش قصورات پزشکی و کاهش آسیب بیماران در جامعه به فعالیت میپردازد. شاید برای شما یا یکی از اطرافیانتان پیش آمده باشد که به پزشک مراجعه کنید و با یک جرم و آسیب از جانب این وکیل حرفه ای مواجه شوید و دقیقا ندانید که برای احقاق حقوق خود باید چه کار کنید. وکیل جرایم پزشکی بر اساس تجربیات خود به خوبی می داند که باید از چه راه های میانبری برای زودتر به نتیجه رساندن پرونده های جرایم پزشکی استفاده کند.

جالب است بدانید که در پرونده های جرائم پزشکی دو مسئله اساسی و بسیار مهم وجود دارد که در صدور حکم موثر است. مسئله اولی که باید مشخص شود آن است که پزشک مرتکب بر اساس تقصیر یا قصور مرتکب جرم شده است؟ دومین مسئله و اساسی ترین موضوع دیگری که باید بدانید آن است که آیا بیمار نیز در وقوع این جرم نقش داشته است یا خیر. گاهی ممکن است شرایط خاصی بوجود آید که مشخص شود فرد بیماری که آسیب دیده است نیز در وقوع جرم پزشک خود دخالت داشته باشد. برای مثال بیماری که داروهای خاصی مصرف کرده باشد یا دارای بیماری باشد و این مسائل را به پزشک خود اطلاع ندهد تا حد بسیار زیادی در جریان جرم ارتکابی موثر است.

قانون مجازات در مورد جرائم پزشکی

وکیل جرایم پزشکی با تفسیر و تحلیل انواع قانون مجازات در مورد جرایم پزشکی آگاهی دارد. بر اساس قانون‌ سازمان‌ نظام‌ پزشکی جمهوری اسلامی ایران‌، عدم‌ رعایت‌ موازین‌ شرعی‌ و قانونی‌ و مقررات‌ صنفی‌ و حرفه‌ای‌ و شغلی‌ و سهل‌انگاری‌ در انجام‌ وظایف‌ قانونی‌ به‌ وسیله‌ شاغلین‌ حرف‌ پزشکی‌ و وابسته‌ به‌ پزشکی‌ تخلف‌ محسوب‌ و متخلفین‌ با توجه‌ به‌ شدت‌ و ضعف‌ عمل‌ ارتکابی‌ و تعدد و تکرار آن‌ حسب‌ مورد به‌ مجازاتهای‌ زیر محکوم‌ می‌گردند:

الف‌– تذکر یا توبیخ‌ شفاهی‌ در حضور هیأت‌ مدیره‌ نظام‌ پزشکی‌ محل‌.

ب‌– اخطار یا توبیخ‌ کتبی‌ با درج‌ در پرونده‌ نظام‌ پزشکی‌ محل‌.

ج‌– توبیخ‌ کتبی‌ با درج‌ در پرونده‌ نظام‌ پزشکی‌ و نشریه‌ نظام‌ پزشکی‌ محل‌ یا الصاق‌ رأی‌ در تابلو اعلانات‌ نظام‌ پزشکی‌ محل‌.

د– محرومیت‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌های‌ پزشکی‌ و وابسته‌ از سه‌ ماه‌ تا یک‌ سال‌ در محل‌ ارتکاب‌ تخلف‌.

هـ- محرومیت‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌های‌ پزشکی‌ و وابسته‌ از سه‌ ماه‌ تا یک‌ سال‌ در تمام‌ کشور.

و– محرومیت‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌های‌ پزشکی‌ از بیش‌ از یک‌ سال‌ تا پنج‌ سال‌ در تمام‌ کشور.

ز– محرومیت‌ دائم‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌های‌ پزشکی‌ و وابسته‌ در تمام‌ کشور.

دادسرا پس‌ از وصول‌ شکایت‌ با اقدامات‌ مقتضی‌ اعم‌ از تحقیق‌ از شاکی‌، ملاحظه‌ مدارک‌ و سوابق‌ مربوطه‌ و استعلام‌ از مطلعین‌ و انجام‌ معاینات‌ و آزمایشات‌ مورد لزوم‌ و جلب‌ نظر کارشناسی‌، موضوع‌ را مورد رسیدگی‌ قرار خواهد داد.

درصورتی‌ که‌ عقیده‌ به‌ تعقیب‌ داشته‌ باشد پس‌ از جلب‌ موافقت‌ دادستان‌ یا معاون‌ اول‌، کیفرخواست‌ تنظیم‌ و پرونده‌ را جهت‌ رسیدگی‌ به‌ هیأت‌ بدوی‌ انتظامی‌ ارسال‌ می‌نماید.

کیفرخواست‌ باید مشتمل‌ بر مشخصات‌ کامل‌ متخلف‌، تاریخ‌ و محل‌ تخلف‌ و چگونگی‌ آن‌ و دلایل‌ مربوط‌ به‌ مواد استنادی‌ باشد. درصورتی‌ که‌ دادسرا به‌ علت‌ عدم‌ وقوع‌ تخلف‌ یا فقد دلیل‌ نظر به‌ منع‌ تعقیب‌ داشته‌ باشد و درصورت‌ موافقت‌ دادستان‌ دستور منع‌ تعقیب‌ صادر و مراتب‌ را با تذکر حق‌ شکایت‌ به‌ شاکی‌ یا مرجع‌ اعلام‌ تخلف‌ اعلام‌ می‌نماید.

وکیل جرایم پزشکی در گروه وکلای عدالت نویسان

گروه وکلای عدالت نویسان یکی از موسسات حقوقی بسیار حرفه ای است که دارای کادری مجرب و آموزش دیده است. وکیل جرایم پزشکی یکی از بهترین انواع وکیل پایه یک در این گروه حقوقی است.

وکیل جرایم پزشکی می تواند از صفر تا صد پرونده های مختلف حقوقی در کنار موکل خود باشد و به انها کمک کند تا بتوانند بهترین و تخصصی ترین خدمات حقوقی را دریافت کنند. افراد میتوانند با کمک گروه وکلای عدالت نویسان آسیب های احتمالی که ممکن است در آینده با ان مواجه شوند را تا حد زیادی کاهش دهند.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

نظر شما