شناسهٔ خبر: 54965544 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری مرحله ملی مسابقات قرآن و عترت بسیج با ۲۰۰ منتخب / آموزش در مراکز قرآنی بسیج، شرط شرکت در مسابقات ادوار بعد

بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در حالی با شرکت ۲۰۰ منتخب برگزار می‌شود که از ادوار بعد فقط بسیجیان قران آموز مراکز قرآنی بسیج می‌توانند در آن شرکت‌کنند و سایرین اجازه حضور در آن را نخواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مرحله ملی بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج از 21 تا 23 تیرماه در مجتمع فرهنگی 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد.

از میان 2 هزار نفری که در سال 1400 در مرحله استانی این مسابقات شرکت کرده بودند 200  نفر از متسابقین به مرحله مرحله نهایی راه‌یافته‌اند

علاوه بر بخش انفرادی، بخش خانوادگی و گروهی نیز در این مسابقات وجود دارد که در هرکدام از آنها 10 خانواده و 10 گروه به رقابت خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام احسان رضایی معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین از یک تغییر در ادوار بعدی مسابقات قرآن و عترت بسیج خبر داده و گفته است: در دوره‌های گذشته شرکت‌کنندگان در مسابقات ملی قرآن در مسابقات قرآن و عترت بسیج هم شرکت می‌کردند که این مسأله اصلاح خواهد شد و از این به بعد شرکت‌کنندگان فقط از میان خود عناصر بسیج انتخاب خواهند.

وی از شکل‌گیری هزار واحد قرآنی بسیج در مساجد برای آموزش عمومی و فعالیت بیش از 100 دارالقرآن و  طراحی یک دارالتحفیظ به ازای هر استان خبر داده و افزوده است: پیش‌بینی می‌کنیم از این پس مسابقات قرآن بسیج بر محور خروجی‌های دارالتحفیظ‌ها، دارالقرآن‌ها و واحدهای قرآنی بسیج باشد.

محمدحسین سبزعلی، محمدحسین سعیدیان و عباس امام جمعه در بخش برادران و الهام ماندگارمهر، معصومه آگاهی و یحیی‌نژاد در بخش بانوان داوری این مسابقات را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

نظر شما