شناسهٔ خبر: 54965289 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

طرز تهیه کتلت تره فرنگی

در این گزارش به شما طرز تهیه کتلت تره فرنگی را آموزش می دهیم.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، کتلت تره فرنگی یک غذای خاص و مجلسی است که برای مجالس و مهمانی ها و عصرانه مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت تره فرنگی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

تره فرنگی ۳۰۰ گرم

تخم مرغ ۴ عدد

آرد سوخاری ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه مقدار لازم

بکینگ پودر نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کتلت تره فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کتلت تره فرنگی ساقه های تره فرنگی را بگیرید و در ابعاد ریز خرد کنید و بشویید بعد در صافی قرار دهید تا آب آن گرفته شود.ابعاد ریز تره فرنگی زیبایی خاصی به غذا می دهد.

مرحله دوم

تخم مرغ ها را درون کاسه شکسته و خوب به هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا با هم ترکیب شوند و کف ریزی روی کاسه حاصل شود.حالا نوبت آن است که بکینگ پودر و آرد سوخاری را به تخم مرغ ها اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله ابتدا زردچوبه را اضافه کنید و مواد را به خوبی به هم بزنید و سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و مواد را به هم بزنید تا مطمئن شوید که ترکیب یکدستی حاصل شده است.

مرحله چهارم

تابه را روی اجاق قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن کاملا داغ شود.سپس مقداری از مایه کتلت برداشته و به شکلی که مدنظرتان است در تابه قرار دهید.

مرحله پنجم

بعد از پختن طرف اول کتلت تره فرنگی آن را برگردانید و اجازه دهید تا طرف دیگر هم پخته شود.معمولا بعد از ۷ الی ۸ دقیقه طرف دیگر هم با حرارت ملایم می پزد و خوب مغز پخت می شود.

مرحله ششم

در این مرحله کتلت ها را درون روغن گیر بگذارید تا روغن اضافی آنها خارج شود و هم طعم غذا بهتر می شود و هم کالری غذا کمتر می شود.بعد از خارج شدن روغن غذا آماده سرو می شود.

 

نظر شما