شناسهٔ خبر: 54961065 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

مدیرکل راهداری: ۲۹۰ کیلومتر از راههای ایلام خط کشی شد

عملیات خط کشی ۲۹۰ کیلومتر از راه های ارتباطی این استان در سال جاری اجرا شده است.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: عملیات خط کشی ۲۹۰ کیلومتر از راه های ارتباطی این استان در سال جاری اجرا شده است.

به گزارش تین نیوز، سید زاهدین چشمه خاور اظهار داشت: خط کشی راهها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کند.

وی ادامه داد: نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری یادآور شد: ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت، ۲ هزار و ۲۲۸ تن لکه گیری، ۲۶ کیلومتر آسفالت راه روستایی و فرعی از جمله اقدامات این اداره کل بوده است.

چشمه خاور بیان کرد: ۲۲ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی و ۴۷۷ کیلومتر شانه سازی راهها از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام بوده است.

وی با اشاره به میزان تردد خودروها در سه ماهه ابتدایی سال جاری در سطح جاده های استان هم گفت: تردد خودروها در جاده های استان طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: این مدت ۱۱ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۰۹ هزار خودرو در جاده های مختلف استان تردد کرده اند.

چشمه خاور اضافه کرد: پرترددترین محور به ترتیب ایلام - چوار با ۶۵۶ هزار و ۵۴۶، ایوان - اسلام آباد ۵۶۷ هزار و ۷۲  و ایوان - چوار با ۵۴۳ هزار و ۹۷۹ تردد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام همچنین از افزایش ۳۴ درصدی تردد خودروهای سنگین در جاده های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: تعداد وسایل نقلیه سنگین یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۸۲ خودرو در جاده های استان تردد کرده اند.

چشمه خاور در خصوص جابجایی میزان کالا هم گفت: ۵۷۰ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق ناوگان حمل و نقل در این استان جابجا شده است.

 استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما