شناسهٔ خبر: 54959660 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گوشی‌های گیمینگ قدرتمند سری ایسوس راگ فون ۶ با 18GB رم معرفی شدند

gsmarena

صاحب‌خبر -

دو گوشی گیمینگ قدرتمند ایسوس راگ فون ۶ و ۶ پرو – Asus ROG Phone 6 & 6 Pro با بالارده‌ترین چیپست و سخت افزار مخصوص بازی معرفی شدند.

سال ۲۰۱۸، ایسوس تصمیم گرفت برند گیمینگ محبوب ROG خودش را به دنیای گوشی‌های هوشمند بیاورد و ۵ سال بعد در سال ۲۰۲۲ شاهد رونمایی از نسل جدید این گوشی‌های گیمینگ به نام ایسوس راگ فون ۶ و ۶ پرو با چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ هستیم. مثل نسل گذشته، تفاوت بین این دو نسخه در ظرفیت رم آن‌ها است. جایی که مدل پرو می‌تواند ۱۸ گیگ رم را ارائه دهد. ضمن اینکه نمایشگر رنگی AMOLED پشتی در مدل پرو قابل برنامه‌ریزی است.

گوشی ایسوس راگ فون ۶ و ۶ پرو گوشی ایسوس راگ فون ۶ و ۶ پرو

اگر منتظر رونمایی از این دو غول اندرویدی بودید، در ادامه با بررسی امکانات و مشخصات فنی شگفت‌انگیز آن‌ها همراه ما باشید.

قدرتمند مثل ایسوس راگ فون ۶

هر دو گوشی جدید سری Asus ROG Phone 6 به نمایشگر ۶.۷۸ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۴۸ پیکسل و نرخ رفرش ۱۶۵ هرتز مجهز هستند. نرخ نمونه‌برداری لمس آن‌ها به رقم شگفت‌انگیز ۷۲۰ هرتز رسیده، در حالی که اوج روشنایی آن‌ها در حالت خودکار به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. البته این پنل دائماً روی ۱۶۵ هرتز نیست و کاربر می‌تواند بسته به نیاز خود بین حالت‌های ۶۰، ۹۰، ۱۲۰، ۱۴۴ و ۱۶۵ هرتزی جابجا شود. گوریلا گلس ویکتوس برند کورنینگ هم وظیفه محافظت از این نمایشگر را بر عهده دارد.

Asus ROG Phone 6 & 6 Pro Asus ROG Phone 6 & 6 Pro

هر دو گوشی از چیپست جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام قدرت می گیرند. ظرفیت رم در نسخه معمولی ۱۲/۱۶ گیگ (LPDDR5) است، در حالی که ایسوس راگ فون ۶ پرو می‌تواند رم شگفت‌انگیز ۱۸ گیگابایتی را هم برای نخستین بار در دنیای موبایل به کار ببرد. اما حافظه داخلی این دو نسخه یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت است و گزینه‌ای برای ارتقا توسط کارت حافظه در اختیار کاربران نیست. فناوری حافظه این گوشی‌ها هم UFS 3.1 است.

به سیستم خنک کننده می‌رسیم، جایی که ایسوس ادعا می‌کند می‌تواند دمای پردازنده توانمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش دهد.

ایسوس از دکمه‌های قابل تنظیم AirTrigger روی سمت راست فریم و پشت قاب نسل جدید گوشی گیمینگ راگ فون استفاده کرده که به شما اجازه می‌دهد آن‌ها را در بازی‌های خاصی بتوانید به دلخواه خود تنظیم کنید. این گوشی همچنین از دو اسپیکر، سه میکروفون، فناوری صدای فضایی ‌Dirac Virtuo و یک جک هدفون نیز برخوردار است. از نظر محافظت در برابر آب هم فقط می‌تواند جلوی پاشش تصادفی آب دوام بیاورد و کاملاً ضد آب نیست.

در بخش دوربین، ایسوس از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ارتقا یافته Sony IMX766 استفاده کرده که یک ماژول ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی این گوشی هم ۱۲ مگاپیکسلی با استفاده از سنسور ‌Sony IMX663 است.

Asus ROG Phone 6 & 6 Pro Asus ROG Phone 6 & 6 Pro

گوشی‌های ایسوس راگ فون ۶ و راگ فون ۶ پرو از یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرند که به دو سلول ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تقسیم می‌شود و دو پورت USB-C (یکی در پایین و دیگری روی لبه) را در اختیار شما می‌گذارد. شارژ سیمی این گوشی مثل نسل گذشته با توان ۶۵ وات انجام می‌شود. در بخش نرم افزاری هم شاهد حضور اندروید ۱۲ با رابط کاربری ROG UI و Zen UI هستیم.

قیمت خانواده Asus ROG Phone 6

نسخه پایه گوشی ایسوس راگ فون ۶ با ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی با قیمت ۹۹۹ یورو وارد بازار اروپا می‌شود. در حالی که بالارده‌ترین نسخه گوشی ایسوس راگ فون 6 پرو با ۱۸ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی، ۱۲۹۹ یورو قیمت‌گذاری شده است.

لوازم جانبی جدید ایسوس

اما ایسوس در کنار این گوشی‌ها از خنک کننده AeroActive، گیم پد ROG Kunai و همچنین هدفون‌های بی‌سیم ROG Cetra True Wireless و Cetra True Wireless Pro نیز رونمایی کرده است.

نظر شما