شناسهٔ خبر: 54954985 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان:

المپیادهای ورزشی ظرفیت خوبی برای ورود دانشجویان به ورزش حرفه‌ای است

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: از ۱۱ فدراسیون که تیم‌های ورزشی آنها در المپیاد حضور دارند، دعوت شده است تا تیم‌ها را رصد کرده و استعدادها را شناسایی کنند که ظرفیت خوبی برای ورود دانشجویان به ورزش حرفه‌ای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ابراهیم علیدوست در نشست خبری پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه تبریز گفت: ما از سال ۱۳۹۹ آماده برگزاری المپیاد پانزدهم در دانشگاه گیلان بودیم و سه بار تا مرز برگزاری آن رفتیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۸ رشته را برای پسران و ۱۴ رشته را برای دختران تعیین کرده بودیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار شد، تعداد رشته‌ها و نفرات را کمتر کنیم و نهایتاً جمع بندی این شد که المپیاد را در سال ۱۴۰۱ برگزار کنیم اما دانشگاه گیلان میزبانی آن را نپذیرفت و به سراغ کاندیدای بعدی که دانشگاه تبریز بود، رفتیم.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان کشور افزود: بعد از اینکه دانشگاه تبریز در بهمن ماه اعلام آمادگی کرد، اسفند ماه از دانشگاه بازدید و آمادگی دانشگاه برای برگزاری آن را تایید کردیم اما متاسفانه پس از آن به دلیل تعطیلات عید نوروز و ماه رمضان تاخیر به وجود آمد.

وی ادامه داد: المپیادهای دانشجویی، رخدادهای بزرگی هستند که این المپیاد اولین رویداد بزرگ کشوری پس از شیوع ویروس کرونا است که در ۲۲ رشته ورزشی، ۱۰ رشته برای دختران و ۱۲ رشته برای پسران برگزار می‌شود و اهمیت رویداد از این جهت است که برای افتتاحیه، وزیر علوم و ورزش هم حضور خواهند داشت.

علیدوست گفت: دو هزار و ۸۰۰ ورزشکار در این المپیاد حضور دارند که یک هزار و ۳۰۰ دختر و یک هزار و ۵۰۰ پسر خواهند بود که بیش از ۵ هزار نفر در این رویداد حاضر خواهند شد و نکته‌ی مهم حضور قهرمانان ملی در این المپیاد است.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان کشور یادآور شد: با هماهنگی های بعمل آمده افتتاحیه و فینال چند رشته این المپیاد و برخی از رویدادهای آن، علاوه بر شبکه‌ی سهند از شبکه ورزش نمایش داده می‌شوند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا دانشجویان از این رویداد، خاطره‌ی خوبی داشته باشند و ظرفیت‌های استانی هم فعال شود البته ما در برگزاری این المپیاد از ظرفیت نیروهای داوطلب هم استفاده کرده‌ایم.

آمادگی کامل دانشگاه تبریز برای برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان

حسین امامعلی‌پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز و سرپرست کل المپیاد نیز گفت: این المپیاد از نوزدهم تیر ماه تا پنجم مردادماه در بخش پسران و دختران با شعار «رقابت، رفاقت و سلامتی» در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

وی در ارتباط با تاریخچه این المپیاد، گفت: دانشگاه تبریز بعد از سال ۱۳۷۶ که میزبان المپیاد پسران بود، اکنون بعد از ۲۵ سال دومین میزبانی خود را تجربه می‌کند که این المپیاد در بخش پسران و دختران برگزار می‌شود. این دوره از المپیاد در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار نشد و خوشبختانه بعد از فروکش کردن ویروس کرونا بعد از چهار سال برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: مهمترین نکته‌ المپیاد این است که دانشجویان بعد از دوری دو ساله از دانشگاه و شرایط خاصی که حاکم بود، در دانشگاها حاضر می‌شوند و سازمان امور دانشجویان نیز نسبت به برگزاری این المپیاد تاکید داشت.

امامعلی‌پور همچنین یادآور شد: برگزاری این المپیاد در دانشگاه تبریز، قسمت آخر یک روند طولانی است که بعد از سرگیری آموزش حضوری، جنب و جوش خاصی در دانشگاه‌ها ایجاد شده است و دانشگاه باید آماده‌ی برگزاری این المپیاد می‌شد که چندین هزار نفر از عوامل اجرایی دانشگاه تبریز درگیر این المپیاد هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز اضافه کرد: ما علاوه بر مسابقات ورزشی، استارت آپ ورزشی نیز خواهیم داشت که در روز افتتاحیه‌ی المپیاد، اختتامیه استارت آپ ورزشی نیز برگزار می‌شود و با توجه به اینکه بحث دانش‌بنیان در حوزه‌ی ورزش مهم است، در راستای فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص شعار سال، این استارتاپ ورزشی نیز برای اولین بار برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: استارت آپ‌های ورزشی با همکاری‌ پارک علم و فناوری استان برگزار شده و ۵۰ شرکت در آن حضور دارند که تا افتتاحیه المپیاد، داوری‌ها انجام و تیم‌های راه یافته به مرحله‌ی نهایی می‌روند.

سرپرست کل پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با بیان اینکه المپیاد پانزدهم المپیاد سبز است، گفت: ما از هیچ کاغذی استفاده نخواهیم کرد و همه‌ی موارد در سایت و نرم افزار کاربردی ویژه‌ی المپیاد ثبت می‌شود و این اتفاق خوبی است که در حوزه‌ی معاونت فرهنگی رخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: تغذیه از شاخصه‌های اصلی المپیاد است که در کنار تأمین تغذیه، داشتن تخصص در حوزه‌ی تغذیه‌ ورزشی نیز لازم است که ما در این عرصه هم ورود کرده‌ایم و مستقیماً نظارت داریم.

وی ادامه داد: المپیاد ورزشی فرهنگی دانشجویان هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و صرفاً سه ماه است که میزبانی آن از سوی دانشگاه تبریز تعیین شده و فشار مضاعفی برای دانشگاه بود تا خود را آماده کند اما در طول این سه ماه با حمایت مسئولین، دانشگاه آماده شده و یکشنبه‌ی هفته‌ی آینده افتتاحیه‌ی آن می‌خورد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز به ازای هر دانشجو چهار متر مربع، سرانه ورزشی دارد؛ بنابراین سازمان امور دانشجویان نیز بر همین اساس برگزاری این المپیاد را بر عهده دانشگاه تبریز گذاشته است.

وی تاکید کرد: ۱۷ تیرماه زمان ورود تیم‌ها به دهکده مسابقات بوده و ۱۸ تیرماه افتتاحیه مسابقات در بخش دختران برگزار و همزمان مسابقات در رشته‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، تکواندو، بدمینتون و تیراندازی آغاز خواهد شد و فینال دختران ۲۴ تیر برگزار می‌شود، همچنین رشته‌های تنیس روی میز، تکواندو، بدمینتون، تیراندازی دختران از ۱۸ تا ۲۰ تیرماه و رشته‌های شنا، کاراته و دوومیدانی ۲۳ و ۲۴ تیرماه برگزار می‌شوند.

وی یادآور شد: ورود تیم‌های پسران نیز به دهکده مسابقات ۲۸ تیرماه خواهد بود و افتتاحیه‌ی المپیاد پسران نیز ۲۹ تیرماه برگزار و در ۱۱ رشته‌ ورزشی مسابقات خود را آغاز خواهند کرد که رشته‌های‌ فوتسال، بسکتبال و والیبال در هشت روز پیگیری و بازی‌های رده‌بندی و فینال در چهارم مرداد ماه برگزار خواهد شد و رشته‌های تکواندو، تنیس روی میز، بدمینتون و تیرندازی پسران در سه روز از ۲۹ تا ۳۱ تیرماه برگزار شده و رشته‌های شنا، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، کاراته هم در سوم و چهارم مردادماه انجام می‌شود.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

نظر شما