شناسهٔ خبر: 54954851 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یوویچ، پوگبا و گران‌ترین ستاره‌هایی که با انتقال آزاد جدا شدند

پنجره نقل و انتقالات تابستانی در حال اوج گیری است و با جابجایی بازیکنان در لیگ های برتر اروپا، مبالغ هنگفتی جابجا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، با این حال، برخی از چشم‌نوازترین حرکات، هیچ هزینه‌ای برای باشگاه خریدار ندارند.

لوکا یوویچ پس از سه فصل ناامیدکننده در رئال مادرید، ظاهراً نزدیک به انتقال است، زیرا او برای شروع جدیدی در فیورنتینا با انتقال آزاد آماده می شود.

این بدان معناست که از حدود 60 میلیون یورویی که مادرید برای خرید بازیکن صربستانی در سال 2019 هزینه کرده است، آنها هیچ چیز را پس نخواهند گرفت، اگرچه به احتمال زیاد هر معامله ای شامل بندی باشد که درصدی از فروش آتی را برای آن‌ها تضمین کند.

مادرید تنها تیمی نیست که متحمل ضررهای قابل توجهی در نقل و انتقالات شده است، زیرا منچستریونایتد هزینه دومین دوره بازیکن آزاد تازه جدا شده یعنی پل پوگبا را نیز محاسبه می کند.

لوکا یوویچ (60 میلیون یورو)

یوویچ پس از یک دوره دیدنی در آینتراخت فرانکفورت به عنوان یکی از بهترین مهاجمان جوان اروپا به مادرید نقل مکان کرد.

ملی پوش صربستانی، همراه با دیگر بازیکنان بالقوه مانند وینیسیوس جونیور و رودریگو، قرار بود بخشی از نسل جدید لوس بلانکوس باشد و بتواند پس از حرکت کریم بنزما و گرت بیل، ردای خود را به دست بیاورد و اطمینان حاصل کند که جریان او ثمره قابل توجهی خواهد داشت.

اما او هرگز در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو تأثیری نداشت و بیشتر وقت خود را به صورت قرضی دور از باشگاه گذراند و مجموعاً سه گل برای مادرید به ثمر رساند.

مشکلات ناشی از مصدومیت و بی انضباطی، دوران او را در غول لالیگا مشخص کرد اما در 24 سالگی هنوز زمان زیادی برای یوویچ وجود دارد تا با شروعی تازه، پتانسیل خود را ثابت کند.

پل پوگبا (105 میلیون یورو)

تابستان امسال دومین باری است که منچستریونایتد پوگبا را به صورت آزاد از دست می دهد، و در هر دو مورد این احساس بسیار زیاد است که آنها به اندازه کافی از این هافبک فوق العاده با استعداد استفاده نکردند.

پوگبا در سال 2016 در ازای یک رکورد جهانی از یوونتوس به اولدترافورد بازگشت اما بیش از همه از بی ثباتی گسترده ای که شیاطین سرخ را تکان داد، آسیب دید و در شش سال زیر نظر پنج مربی مختلف بازی کرد (از جمله مایکل کریک و رالف رنگنیک به عنوان سرمربی موقت).

این بازیکن 29 ساله اکنون به سمت یک دوره دیگر در یووه می‌رود، جایی که بانوی پیر امیدوار است بهترین فرم او را دوباره کشف کند و آنها را به صدر سری آ برساند.

گرت بیل (100 میلیون یورو)

مرد ولزی به عنوان دومین خرید بزرگی که تابستان امسال بدون هیچ هزینه ای از مادرید جدا شد به یوویچ پیوست.

اما در حالی که هواداران مادرید ممکن است از کمک بیل در آخرین فصول خود راضی نباشند، او همچنان جایگاه مهمی در تاریخ باشگاه دارد.

از زمانی که او در سال 2013 از تاتنهام نقل مکان کرد، پنج عنوان دیگر لیگ قهرمانان اروپا را به مجموعه خود اضافه کرد که خود وینگر در دو مورد از این فینال ها گلزنی کرد. بیل با بیش از 200 بازی انجام شده، 106 گل و 16 جام مهم، یک موفقیت چشمگیر در برنابئو بود، مهم نیست که دوران 9 ساله او چگونه به پایان رسید.

پیر امریک اوبامیانگ (63.7 میلیون یورو)

تصمیم آرسنال برای کنار گذاشتن اوبامیانگ در انتقال آزاد در ژانویه، برخی از طرفداران را راضی کرد اما کاملاً غیرمنتظره نبود.

این ملی پوش گابنی پس از شروع درخشان دوران حرفه ای خود در انگلیس، در ورزشگاه امارات مورد توجه قرار نگرفت و قبل از ترک، کاپیتانی از او سلب شده بود در حالی که تلاش می کرد تا جلوی دروازه خود را نشان دهد.

به نظر می رسد انتقال به بارسلونا او را دوباره تقویت کرده و آرسنال ممکن است پشیمان شود که او را رها کرده است.

گونزالو هیگواین (90 میلیون یورو)

این بازیکن آرژانتینی با تعویض ناپولی با یوونتوس در سال 2016،جایگغه خود را تغییر داد و در ابتدا در خانه جدید خود به موفقیت دست یافت.

اما پس از شکستن مرز 20 گل در هر دو فصل اول حضور کریستیانو رونالدو از رئال مادرید، هیگواین را در تورین منجمد کرد و دوران قرضی در میلان و چلسی نتوانست به او کمک کند تا جرقه قبلی را دوباره کشف کند.

هیگواین در نهایت در سال 2020 روابط خود را با یووه قطع کرد و به اینتر میامی رفت و دوران حرفه ای خود را در صدر فوتبال اروپا به پایان رساند.

نظر شما