شناسهٔ خبر: 54952200 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان دو و میدانی؛

۲رکورد ملی و‌۷رکورد باشگاهی در روز پایانی شکسته شد

تیم دو و میدانی پلیمر خلیج فارس خرم آباد با کسب ۲۵۴ امتیاز در جایگاه اول مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

در پایان مرحله نخست از سومین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان باشگاه‌های کشور در بخش پسران تیم پلیمر خلیج فارس خرم آباد ۲۵۴ پیشتاز شد و ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات در پایان روز دوم آن موفق به شکستن ۲ رکورد ملی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان و همچنین ۷رکورد باشگاهی رده سنی جوانان شدند.

تیم‌های هتل پیام زنجان با ۱۹۱ و آکادمی گل‌گهر سیرجان با ۱۸۷ امتیاز در حال حاضر در جایگاه‌های دوم و سوم ایستاده‌اند. تیم تشک زنیت گیلان با ۹۰ امتیاز، مقاومت همدان با ۶۷ امتیاز، لوازم خانگی محمدی‌فر با ۴۴ امتیاز، شهرداری شیراز با ۳۹ امتیاز و تهران با ۳۰ امتیاز تا این لحظه جایگاه‌های چهارم تا هشتم را به خود اختصاص دادند.

گفتنی‌است در این رقابت‌ها ۲۲۰ ورزشکار در قالب ۱۱ تیم به مصاف یکدیگر رفتند.

همچنین در روز دوم و پایانی این رویداد ارشیا مصدقی موفق شد با عبور از فرازمانع ۵.۰۵متر ضمن کسب حد نصاب ورودی حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان (کلمبیا۲۰۲۲) رکورد‌های ملی ۲ رده سنی نوجوانان و جوانان ماده پرش با نیزه پسران کشورمان را که با حد نصاب (۵.۰۱متر -۱۴۰۰/۴/۲۷) در دستان خود او بود بهبود بخشد. مصدقی همچنین با عبور از این مانع رکورد باشگاهی رده سنی جوانان را که با ۴.۹۰متر در اختیار خودش بود ارتقاء داد.

در ادامه دومین روز این رقابت‌ها و در ماده ۸۰۰متر علی امیریان با ثبت زمان ۴:۰۷.۱۲دقیقه ضمن کسب عنوان نخست رکورد باشگاهی جوانان کشور را که به حد نصاب ۴:۰۸.۶۷در اختیار امیر فرزام صفری بود شکست.

سمیر اقبالی دیگر ورزشکاری بود که امروز توانست در رقابت ماده ۳۰۰۰متر با مانع ضمن کسب مقام اول که با ثبت زمان ۹:۴۰.۸۴دقیقه محقق شد رکورد باشگاهی رده سنی جوانان را که با ۹:۵۹.۷۰دقیقه در اختیار میلاد رضایی بود ارتقاء دهد.

در رقابت ماده دهگانه نیز سینا افشین فر با ثبت رکورد ۵۹۵۰امتیاز رکورد باشگاهی جوانان کشور را که با حد نصاب ۵۴۵۳امتیاز در اختیار هادی پروین بود شکست.

همچنین در ماده ۵۰۰۰متر این مسابقات امیرحسین کیوانلو با ثبت زمان ۱۵:۳۱.۳۲دقیقه رکورد باشگاهی جوانان را که با حد نصاب ۱۵:۴۵.۱۹در اختیار خودش بود بهبود بخشید.

محمد امین قره دیگر ورزشکاری بود که در رقابت ماده پرش طول موفق شد با ثبت حد نصاب ۷.۳۱متر رکورد باشگاهی جوانان دو و میدانی کشورمان را که با رکورد ۷.۱۲متر در دستان علی عباس‌پور بود شکسته و رکورد‌دار جدید در این ماده شود.

تیم‌پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد نیز در رقابت ماده ۴در ۴۰۰متر ضمن کسب عنوان نخست که با ثبت زمان ۳:۱۷.۶۹دقیقه برای این تیم به دست آمد رکورد باشگاهی رده سنی جوانان را که با حد نصاب ۳:۲۰.۰۹در اختیار تیم سلکتور بود ارتقا داد.

مرحله نخست این مسابقات در بخش دختران روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری (۱۶ و ۱۷ تیرماه) به میزبانی مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما