شناسهٔ خبر: 54952153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جانسون وزرای جدید کابینه را معرفی کرد

در پی استعفای چند وزیر در کابینه نخست وزیر انگلیس، جانسون وزیران جدید را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس وزرای جدید کابینه خود را معرفی کرد.

«استیو بارکلی» به عنوان وزیر بهداشت و «میشله دانلان» به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شد. جانسون همچنین «ناظم زهاوی» را به عنوان وزیر خزانه داری این کشور معرفی کرد.

شامگاه سه‌شنبه بود که دو وزیر کابینه جانسون از سمت خود استعفا دادند. «ساجید جاوید»، وزیر بهداشت و «ریشی سوناک»، وزیر خزانه‌داری انگلیس روز سه‌شنبه از سمت‌های خود استعفا کردند. این دو وزیر با انتشار پیام‌های جداگانه به فاصله چند دقیقه در توییتر اعلام کردند که از سمتشان کنار می‌روند.

پیش از این دو استعفا، دولت پرحاشیه بوریس جانسون به دلیل رفتارش در ماجرای استعفای «کریس پینچر»، معاون رئیس حزب محافظه کار و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه‌کار در پارلمان آماج انتقادات قرار گرفت. 

پینچر بعد از افشاگری‌ها درباره تجاوز جنسی به دو میهمان زن از سمتش کنار رفت. او در نامه‌ای به جانسون به او گفت که در شب میهمانی بیش از حد مشروب خورده بوده و «خودش و دیگران را» شرمسار کرده است.

پینچر سال ۲۰۱۹ هم به سوءرفتار جنسی متهم بوده و جانسون مدعی شده بود که از اتهامات وی با خبر نبوده است. اما اکنون روزنامه گاردین گزارش داده که ادعای جانسون در این مورد دروغ بوده است.

هنگامی که گزارش‌ها درباره رفتارهای نامناسب پینچر منتشر شدند، دفتر نخست‌وزیری انگلیس ابتدا با خبر بودن از سوءسابقه او را ابتدا به کلی انکار کرد اما بعداً مدعی شد که جانسون از این سوابق با خبر بوده اما پرونده او در زمان ورود به دولت فیصله یافته بود.

انتهای پیام/.

نظر شما