شناسهٔ خبر: 54952142 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بردهای والیبال ایران مقابل غول‌های لهستان دورقمی شد

صاحب‌خبر -

دیدار امشب دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان بیست‌وپنجمین جدال تاریخ والیبال دو تیم بود که در 24 مسابقه قبلی تیم ایران 9 بار فاتح میدان بوده است و در 15 مسابقه قبلی این لهستانی‌ها بودند که پیروز میدان و مسابقه شدند .

به گزارش تابناک ورزشی؛ با این پیروزی ارزشمند تیم کشورمان، تعداد بردهای والیبال ایران دو رقمی شد و به عدد 10 رسید. از سوی دیگر تیم ایران با این برد یک گام به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها که از 29 تیر در شهر بولونیا ایتالیا برگزار خواهد می‌شود، نزدیک شد.

بردهای والیبال ایران مقابل غول‌های لهستان دورقمی شد

میانگین حضور بازیکنان لهستانی در تیم ملی کشورشان 56 مسابقه است در حالی که این آمار برای بازیکنان ایران دو بازی است که نشان دهنده تجربه بالای تیم میزبان بود. همچنین توانایی دفاع بازیکنان لهستان سه متر و 20 سانتی متر است که این دایره آماری برای بازیکنان ایران سه متر و 15 سانتی متر است.

نخستین دیدار تیم‌های ایران و لهستان سال 1998 در چارچوب رقابت‌های قهرمانی جهان برگزار شد که تیم لهستان سه بر صفر به پیروزی رسید و آخرین مسابقه دو تیم نیز در المپیک توکیو در سال گذشته بود که تیم ایران سه بر دو حریف خود را شکست داد و در لیگ ملت‌ها 2022 نیز یک برد دیگر برابر این تیم به دست آورد.

عقاب‌های لهستان 23 مدال رنگارنگ از رویدادهای مهم والیبال جهان در پرونده افتخارات خود دارند که مدال طلا و مقام قهرمانی بازی‌های المپیک 1976 مونترال از جمله آنان است. این تیم همچنین سه عنوان قهرمانی جهان (1974، 2014 و 2018) و یک مقام قهرمانی لیگ جهانی (2012) دارد. لهستان در لیگ ملت‌های سال 2021 نیز موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد.

نظر شما