شناسهٔ خبر: 54952061 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

خط و نشان سرمربی جدید پاری‌سن‌ژرمن برای فوق‌ستاره‌ها/ با همه قاطعانه برخورد می‌کنم

کریستوف گالتیه به بازیکنانی پی‌اس‌جی هشدار داد که هیچگونه مصلحت‌اندیشی در کار او وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

کریستوف گالتیه سرمربی جدید پاری‌سن‌ژرمن در مراسم معارفه‌اش برای ستاره‌های سرشناس تیمش خط و نشان کشید و به آنها هشدار داد.

باشگاه پاری‌سن‌ژرمن عصر سه‌شنبه کریستوف گالتیه ۵۵ ساله را به عنوان جانشین پوچتینو در نقش سرمربی جدید این تیم معرفی کرد. گالتیه که سابقه قهرمانی در لیگ فرانسه با تیم نیس را دارد، برای نخستین بار بعنوان سرمربی پی‌اس‌جی در نشست خبری شرکت کرد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. او در ابتدای صحبتهای خود گفت: «من اطمینان دارم که پاری‌سن‌ژرمن فصل عالی را سپری می‌کند و خود را برای آن آماده کرده ام. اینکه قبول کردم اینجا باشم، به این دلیل است که توانایی‌اش را دارم. اما به تنهایی، خیلی سخت است. با هم ما قوی تر هستیم. توقعات زیادی وجود دارد که این طبیعی است. افراد بدبینی هم هستند، من این را درک می‌کنم.»

سپس این سرمربی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

آیا توانایی مدیریت چنین تیم پرستاره‌ای را دارید؟

بدیهی است که این سوال پیش می‌آید. اما بالاتر از همه در تیم بازیکنانی وجود دارند که می‌خواهند برنده شوند و لذت ببرند. ما باید یک پروژه مشترک داشته باشیم. من قرار نیست تیم را متحول کنم. در تیم وقتی یک بازیکن کارش را به خوبی و درستی انجام ندهد، من با آن قاطعانه برخورد خواهم کرد و از سوی مدیریت نیز برای تصمیم گیری حمایت خواهم شد.

منظورتان را واضح بگویید. ممکن است چند بازیکن را کنار بگذارید؟

حمایت رئیس باشگاه در این زمینه مهم است. راه کار با لوئیس کامپوس، مشاور و مدیر تیم این است که هیچ مصلحتی با هیچ بازیکنی وجود ندارد. احترام در تیم حرف اول را می‌زند. مانند هر گروهی، ما هم گاهی اوقات کمبودهایی خواهیم داشت، اما نباید زیاد باشد.

سبک کریستوف گالتیه چگونه خواهد بود؟

اول از همه شما باید برنده شوید. اما مطمئناً وقتی چنین تیمی در اختیار دارید باید خوب بازی کنید. بازیکنان سطح بالایی در اختیارم است و در مقایسه با آنچه در باشگاه‌هایی گذشته ام انجام دادم، رویکرد متفاوتی خواهم داشت. باید بتوانیم خوب حمله کنیم، فشار زیادی بیاوریم، تعادل را حفظ کنیم.

در مورد جدایی نیمار؟

کدام مربی دوست ندارد نیمار را در تیمش داشته باشد؟ بله، تیم باید متعادل باشد، اما من یک ایده واقعا خاص از نحوه استفاده از این بازیکن دارم و امیدوارم نیمار کنار ما بماند. او بازیکنی در سطح جهانی است و همه مربیان دنیا می‌خواهند بازیکنان بزرگی مثل نیمار را در ترکیب خود داشته باشند. اگر مسی، امباپه و نیمار در خدمت تیم باشند، فصل فوق العاده‌ای خواهیم داشت.

شما یک طرفدار مارسی هستید که به پاریس می‌رسید. چگونه کنار می‌آیید با این موضوع؟

من در مارسی متولد شدم، اما حالا مربی پاری سن ژرمن هستم. این یک واقعیت است. می‌خواهم برنده شوم، می‌خواهم بهترین بازیکنان را تربیت کنم، برای این کارها به دنبال بهترین جا بودم. وقتی اولین تماس‌ها برای حضور من در اینجا برقرار شد، من اصلیتم و مارسی را کنار گذاشتم. چند هفته ای است که شبها و روزهایم به سمت پاریس می‌چرخد.

نظر شما