شناسهٔ خبر: 54952045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری ایلام: رسانه ها مردم را با ویژگی های سامانه ثنا آشنا کنند

ایلام - ایرنا - رییس کل دادگستری ایلام از عموم اصحاب رسانه و خبرنگاران استان خواست مردم را با ویژگی های سامانه ثنا در جهت رسیدگی به پرونده های قضایی آشنا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عمران علیمحمدی محمدی روز سه شنبه در نشست خبری شورای قضایی با اصحاب رسانه اظهار داشت: از اصحاب رسانه انتظار داریم جهت آشنایی مردم با نوآوری‌های روز در سیستم قضایی و استفاده حداکثری مردم از سامانه‌هایی چون ثنا دادگستری را یاری کنند.

وی افزود: شفافیت، اطلاع رسانی به موقع و اقناع افکار عمومی سرلوحه دادگستری ایلام در دوران جدید است.

رییس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: ارتباط وثیق با مردم، کاهش ورودی پرونده‌های قضایی، رفع اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع، ایجاد فضای مناسب برای اجرای عدالت و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دادگستری از مهم‌ترین اهداف دادگستری ایلام برای ایجاد شرایط هر چه مناسب‌تر جهت اجرای عدالت در استان ایلام است. 

علی محمدی یادآور شد: شورای رهنمون قضایی برای نخستین بار در کشور در استان ایلام با همکاری ۱۹ نفر از قضات پیشکسوت و باسابقه استان تشکیل شده و ۱۰ خواسته اول حقوقی و ۱۰ جرم اول استان احصاء و سعی شده است توسط این شورای رهنمون و در جهت کمک به قضات، ضعف‌های دادرسی و اطاله دادرسی رفع و کاهش داده شود.

وی ورود مناسب رسانه های استان ایلام به مقوله پیشگیری را ارج نهاد و عنوان کرد: پیشگیری در سند تحول قضایی تحت عنوان ماموریت پنجم قوه در نظر گرفته شده است که باید نظر نخبگان در آن لحاظ شود و در همین راستا از قضات، اساتید دانشگاه، روانشناسان، جامعه‌شناسان، اهالی رسانه و... برای همفکری، شناسایی آسیب ها و ارائه راه حل ها جهت پیشگیری از وقوع جرم تقاضای همکاری داریم.

رییس کل دادگستری ایلام اضافه کرد: ایلام برترین استان از حیث سلامت قضات و دستگاه قضایی است و اعتقاد داریم بسیاری از ناراحتی‌ها و شکایات مردم به علت عدم اطلاع از نوع کار و شیوه عملکرد قضات است و با این وجود، نظارت و ارزشیابی قضات جهت رفع دغدغه و نگرانی مردم تمام موارد مطرح شده را بررسی می کند.

در این دیدار هر کدام از اعضای شورای قضایی استان به گزارش حوزه عملکرد خود پرداختند و قرار است این نشست هر ماه یکبار برگزار شود و اعضای شورای قضایی پاسخگوی مطالبات اهالی رسانه بوده و به مردم پاسخگو باشند که این رویه قابل تقدیر است.

نظر شما