شناسهٔ خبر: 54952036 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تایید قطعی سلامت کنکور ۱۴۰۱ در تمامی رشته‌ها و گروه‌ها

هیئت منتخب رئیس جمهور برای تحقیق و بررسی ابعاد برخی شبهات مطرح شده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: سلامت کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در تمامی رشته‌ها و گروه‌ها مورد تأیید قطعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، در گزارش این هیئت منتخب آمده است: پس از بررسی دقیق تمامی گزارشات و مستندات ارائه شده از سوی دستگاه‌های مذکور صحت برگزاری این آزمون در بخشهای مختلف شامل طراحی سؤالات، چاپ، قرنطینه، توزیع و دیگر مراحل فرایند اجرایی، هیچ گونه شائبه و کمبودی نداشته و با توجه به اقدامات سازمان سنجش آموزش کشور و همکاری تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار در امر برگزاری این آزمون، سلامت کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در تمامی رشته‌ها و گروه‌ها مورد تأیید قطعی است.

در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده است: با توجه به پیش‌بینی‌های چند لایه کنترلی و امنیتی و اشراف کامل دستگاه‌های نظارتی و شناسایی تجهیزات الکترونیکی که بکار گیری آنها در جهت ارتکاب تخلف و تقلب متصور بوده و نیز برخورد قاطع با این گروه محدود از داوطلبان به هنگام ورود به حوزه‌ها و همچنین در ساعات بعدی برگزاری آزمون، با اطمینان ابراز می‌دارد که هیچ حقی از هیچیک از داوطلبان تضییع نشده و سازمان سنجش آموزش کشور و برگزار کنندگان کنکور در جهت حفظ حقوق داوطلبان و رعایت عدالت آموزشی تمامی تلاش خود را بکار گرفته‌اند.

در این راستا لازم است از تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان که طی ماه‌های گذشته با بکارگیری فناوری‌های نوین و دستیابی به آخرین تکنولوژی‌های امنیت آزمون در اجرای این مهم نقش بسزایی ایفا کرده‌اند تشکر و قدردانی نماییم.

در پایان این گزارش لازم است از تلاش‌های تمامی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی به ویژه وزارت کشور، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، وزارت نیرو، قوه قضائیه و ضابطان قضایی که در سلامتی برگزاری آزمون تلاش مجدانه‌ای داشته‌اند کمال تشکر را ابراز دارد.

گفتنی است رئیس جمهور گروهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور را مأمور تحقیق و بررسی دقیق ابعاد و برخی شبهات مطرح شده درباره کنکور ۱۴۰۱ کرده بود که در پی بررسی‌های صورت گرفته گزارش بررسی‌های هیئت منتخب اعلام شده است.

نظر شما