شناسهٔ خبر: 54952033 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رمز پوند در راه بازار انگلیس؟

شرکت تتر می‌خواهد اوایل ماه آینده میلادی از یک توکن جدید به نام «GBPT» رونمایی کند که به پوند انگلیس متصل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگذاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، این توکن که GBPT نام دارد، از اوایل ماه جولای راه‌اندازی خواهد شد و در ابتدا از شبکه بلاکچین اتریوم پشتیبانی می‌کند. از تصمیمات اخیر وزارت خزانه داری بریتانیا برای تبدیل این کشور به مرکز جهانی ارزهای دیجیتال، به عنوان دلیلی برای ایجاد GBPT یاد شده است.
با معرفی GBPT، تتر دارای پنجمین استیبل کوین خواهد بود که به ارزهای فیات متصل شده‌اند. USDT با دلار آمریکا، EURT با یورو، CNHT با یوان چین و MXNT که اخیرا راه‌اندازی شده با پزو مکزیک مرتبط هستند. تا زمانی که بریتانیا به برنامه‌های خود ادامه می‌دهد و ارزش استیبل کوین‌های تتر سقوط نمی‌کنند، کاربران بریتانیایی می‌توانند از GBPT برای پرداخت‌های مربوط به خرید کالا و خدمات خود استفاده کنند.
پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری Tether توضیح می‌دهد:«اعتقاد داریم که بریتانیا مرز بعدی نوآوری بلاکچین و بکارگیری گسترده‌تر ارزهای دیجیتال برای بازارهای مالی است.
امیدواریم تا با فراهم کردن دسترسی کاربران بازار جهانی کریپتو به استیبل کوین GBP به ارائه این نوآوری کمک کنیم.
تتر برای تحقیق این هدف، به همکاری با نهادهای تنظیم‌کننده مقررات بریتانیا تمایل دارد و مشتقانه منتظر ادامه پذیرش استیبل کوین‌های تتر است.»
در نهایت، تتر اعلام کرده که توکن‌های آن توسط ارز مربوط به خود پشتیبانی می‌شوند. در زمان نوشتن این خبر، USDT با 66.9 میلیارد دلار، EURT با 234 میلیون یورو، CHNT با 20.5 میلیون ین و MXNT با 19.5 میلیون دلار پشتیبانی می‌شوند. ارزش توکن GBPT در حال حاضر 1 پوند تعیین شده است.
این توکن جدید در حالی عرضه می‌شود که بازار کریپتو در چند وقت گذشته، شرایط پرنوسانی داشته است. پیش از این در مطلبی تحت عنوان «بهار سرخ ارزهای دیجیتال» مهم‌ترین اتفاقات حوزه کریپتوکارنسی در فصلی که گذشت را مرور کرده بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما