شناسهٔ خبر: 54952003 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تیم ملی والیبال ایران، لهستان را در خانه شکست داد/ شاهکار شاگردان عطایی در آغاز هفته سوم

تیم ملی والیبال ایران در آغاز هفته سوم مرحله بین‌قاره‌ای لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ پیروزی دلچسبی مقابل لهستان کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست از هفته سوم لیگ ملت‌های 2022 از ساعت 22:30 روز سه‌شنبه 14 تیر در سالن «ارگو آره‌نا» گدانسک به مصاف لهستان، میزبان مسابقات این هفته رفت و با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید.

تیم ایران بازی را با طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، امیرحسین توخته، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) آغاز کرد. بازی در جو سنگین سالن ارگو آره‌نا برای تیم ایران، ساده نبود و لهستانی‌ها بدون انجام دادن کاری پیچیده و با بازی کم‌اشتباه‌تر و حملات بهتر، در ست اوّل 25 بر 21 برنده شدند.

والیبال , تیم ملی والیبال ایران , لیگ ملتهای والیبال ,

ست دوم با برتری تیم ایران آغاز شد ولی دفاع روی تور و سرویس‌های مؤثر میزبان، بازی را 9 بر 9 مساوی و بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران را مجبور به استفاده از وقت استراحت کرد. کیفیت حملات ایران در ادامه این ست، بهتر شد و سرویس‌های قدرتی تیم ملی کنار اشتباهات لهستانی‌ها، ایران را پیش انداخت. سرویس‌های ماتیوژ بیتیک، بازیکن شماره 20 لهستان که با سرعتی بیش از 100 کیلومتر در ساعت زده می‌شد، اختلاف امتیازات را جبران کرد و دو تیم در امتیاز 21 مساوی شدند. این ست با وجود مقاومت لهستانی‌ها 25 بر 23 به‌سود ایران تمام شد.

تیم ایران در ست سوم شروع خوبی نداشت و اختلاف امتیازات به‌سود لهستان به‌شکلی ناامیدکننده زیاد شد اما بازی پراشتباه حریف قدرتمند اروپایی، نتیجه این ست را نیز به‌سود ایران با نتیجه 25 بر 22 رقم زد.

تعداد زیاد جدال‌های دو تیم، باعث شد اعتماد به نفس لازم برای پیروزی بر قهرمان دو دوره متوالی مسابقات قهرمانی جهان در تیم ایران شکل بگیرد. بار حملات تیم لهستان در این دیدار بیشتر بر دوش بارتوژ کورک بود. ‌تیم ایران در ست چهارم، کار بزرگ خود را تکمیل نکرد و در حالی که به‌راحتی می‌توانست برنده شود، لهستان با سرویس و دفاع روی تور به بازی برگشت و در نهایت 27 بر 25 برنده شد.

برتری 5 بر 2 تیم ایران در ست پنجم، نیکولا گربیچ را وادار کرد از وقت استراحت استفاده کند. این ست برای ایران خارق‌العاده جریان پیدا کرد و در نهایت با امتیاز 15 بر 7 به‌سود شاگردان عطایی به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران در پایان دیدار با لهستان 56 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از  دفاع روی تور، 9 امتیاز از سرویس و 41 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. تیم ملی لهستان نیز 60 امتیاز از حمله، 12 امتیاز از دفاع روی تور، 10 امتیاز از سرویس و 22 امتیاز از اشتباهات ایران کسب کرد. شاگردان عطایی در این مسابقه بسیار کم‌اشتباه عمل کردند.

تیم ملی ایران در بازی بعدی خود از ساعت 16:30 روز پنجشنبه به مصاف ایتالیا خواهد رفت.

نتیجه سایر بازی‌های امروز به‌شرح زیر است:

آمریکا 3 ـ آلمان یک
کانادا یک ـ آرژانتین 3
بلغارستان صفر ـ ایتالیا 3

برنامه دیدارهای فردا چهارشنبه به‌شرح زیر است:

برزیل ـ آلمان
ژاپن ـ استرالیا
هلند ـ چین
اسلوونی ـ صربستان.

انتهای پیام/+

 

نظر شما