شناسهٔ خبر: 54951925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حجت الاسلام غفاری در گفت و گو با بسیج:

عید قربان روز رهایی از تعلقات و روز غدیر روز عهد و میثاق است

تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه هوراند گفت: عید قربان روز ثبوت عشق و تسلیم، روز رهایی از تعلقات غیرخدایی و دلبستگی های دنیوی برای دل سپردن به رضایت پروردگار سبحان است و عید غدیر، عید کمال دین و روز عهد و میثاق با رب جلیل است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام غفاری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه هوراند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج افزود: دهه ولایت بستری مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی است، بدین ترتیب ساختارهای اصلی دین مبین اسلام بار دیگر یادآوری می‌شود و نقش اهل بیت (ع) در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام بازگو می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز غدیر محور تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دنیای اسلام است و این در سایه انقلاب اسلامی است و مدرسه امیرالمؤمنین علی(ع) که در حقیقت مدرسه پیامبر اعظم(ص) است، امروز در جهان اسلام نقش فاخری ایفا می‌کند و در سایه این انقلاب امیدواریم این جایگاه در اندازه مورد انتظار در جامعه بشری ارتقا بیابد.

حجت الاسلام غفاری در رابطه با اهمیت ولایت پذیری بیان کرد: همهٔ رفتار و نشست و برخاست های ما، باید طبق اوامر امام باشد که بهترین راه ایستادگی در مقابل دشمنان، ولایت پذیری است.

وی در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با عید غدیر خاطرنشان کرد: عید غدیر به عنوان عید اللّه الاکبر، یکی از بزرگترین مناسبات دینی و مذهبی است چرا که غدیر، روح عید قربان و تمامی اعیاد بوده و به عظمت و بزرگی در روایات و قرآن تبیین شده است.

وی یادآور شد: خداوند در آیهٔ ۶۷ سورهٔ مائده به پیامبر رحمت (ص) می‌فرماید که اگر پیام غدیر را ابلاغ نکند به رسالت خود عمل نکرده و این نشان دهندهٔ اهمیت ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین و ائمه هدی (ع) است.

حجت الاسلام غفاری اظهار داشت: مناسبت‌های دینی و مذهبی فرصت مناسبی برای رونمایی ارزش‌های دینی در جامعه است که دهه امامت و ولایت جریانی الهی است که با عید قربان به‌عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به‌عنوان خاستگاه و تجلی گاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد لذا باید قدر نعمت ولایت در جامعه اسلامی را بدانیم و ارزش‌های آن را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.

 

نظر شما