شناسهٔ خبر: 54951692 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شرکت های دانش بنیان می توانند پشتیبان اقتصاد کشور باشند

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین گفت: شرکت های دانش بنیان و صنایع «های تک» می توانند کشور را از اقتصاد وابسته به نفت نجات دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ عصر سه شنبه در مراسمی با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، میثم پیله فروش  معاون اقتصادی استانداری، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان  و روسای دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان ضمن تجلیل از خدمات سه ساله مصطفی مافی رییس سابق، جعفر احمدی بعنوان رییس جدید پارک علم و فناوری قزوین معرفی شد.

جعفر احمدی در این مراسم با تبریک روز قلم اظهارداشت: در دنیای فنآور کنونی، موضوع اکوسیستم و زیست بوم مورد توجه است و بوفور استفاده می شود و در این عرصه امروز اکوسیستم های فنآوری شکل گرفته که به صورت نهاده های وابسته تعریف شده است.

احمدی تصریح کرد: این اکوسیستم ها شکل گرفته اند تا زنجیره ایده تا تولید ثروت توسط شرکت های دانش بنیان را خلق و تکمیل کنند.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین یادآورشد: مهمترین وظیفه پارک تبدیل قطب های فناور و دانش بنیان به مراکز تولید محصولات تجاری از ایده هاست و خوشبختانه امروزه موتور کسب و کارهای دانش بنیان روشن شده و با توسعه روزافزون شرکت های دانش بنیان و فنآور شاهد دستاوردهای ارزشمندی در بخش های مختلف هستیم.

image_2022_7_6-0_5_44_285_tHG

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی «اقتصاد منبع بنیان» به « اقتصاد دانش بنیان» تبدیل شده است زیرا باور داریم دیگر نفت نمی تواند اقتصاد کشور را اداره کند بلکه صنایع «های تک» و دانش بنیان بایستی پشتیبان درآمد کشور شوند.

احمدی بیان کرد: در پارک های علم و فنآوری که نهادی مادی محور است برای سیستم های فنآوری تبدیل کسب و کارهای دانش بنیان به عنوان موتور محرک محسوب می شود و در این راستا شبکه سازی اکوسیستم ها و تقویت بازیگران و نهادهای مختلف این سیستم ضرورت دارد.

وی اظهارداشت: در دوره مدیریت جدید تلاش خواهم کرد با بهره گیری از نیروهای جوان با انگیزه و نیز استفاده از تجارب و مشاوره افراد پیش کسوت در پیاده شدن اهداف تعیین شده حرکت کنیم.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین تصریح کرد: تلاش می کنیم با بهره گیری از اکو سیستم فنآوری در صنعت، کشاورزی و خدمات بتوانیم در تحقق شعار امسال و اجرای منویات مقام معظم رهبری اقدام کنیم.

در ادامه مصطفی مافی رئیس سابق پارک علم و فنآوری قزوین از فعالیتهای سه سال گذشته پارک گزارشی ارائه کرد.

مافی تصریح کرد: با استقرار 250 واحد فنآور و 42 شرکت دانش بنیان یک برنامه 5 ساله را برای پارک تنظیم کردیم و تلاش شد ناحیه نوآوری در شمال شهر قزوین نیز شکل گیرد.

image_2022_7_6-0_6_16_558_Qvp

رئیس سابق پارک علم و فنآوری قزوین اظهارداشت: راه اندازی مرکز نوآوری پارک با 15 میلیارد ریال اعتبار، ایجاد اولین مرکز رشد اقماری در آبیک ، راه اندازی شبکه نوآوری در قزوین، فعال شدن 8 کانون شکوفایی و خلاقیت، امضای 9 تفاهم نامه به ارزش 18 میلیارد تومان، آماده سازی مرکز نوآوری فرهنگ و هنر و خانه خلاق در سرای سعدالسلطنه، توسعه زیست بوم علوم فنآوری و ایجاد پردیس تولید کارگاهی از کارهای انجام شده است.

وی بیان کرد: راه اندازی مرکز مالکیت فکری و مرکز نوآوری چشمه نور، واگذاری اراضی پارک برای استقرار شرکت های دانش بنیان؛ راه اندازی مرکز نوآوری گیربکس در کارخانه نیرو محرکه و افزایش 3 برابری اعتبارات از دیگر اقدامات سه سال اخیر است.

انتهای پیام

نظر شما