شناسهٔ خبر: 54951651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله نظامیان صهیونیست به صیادان فلسطینی در آب‌های غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند، نظامیان صهیونیست به سمت قایق‌های ماهیگیران فلسطینی در آب‌های غزه حمله کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای فلسطین الیوم، منابع محلی گفتند که قایق‌های نظامی رژیم اشغالگر مستقر در نزدیکی سواحل خان یونس و رفح در جنوب نوار غزه به سمت قایق‌های ماهیگیران که در دریا فعالیت می‌کردند شلیک و آنها را مجبور کردند تا محل را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، تیراندازی نظامیان صهیونیست به قایق‌های ماهیگیران و هدف قرار دادن آنها به صورت مستقیم بعد از غروب آفتاب صورت می‌گیرد، چراکه این زمان مناسب ترین زمان برای انجام صید است در نتیجه هدف رژیم اشغالگر محروم کردن صیادان از ماهیگیری است.

در چند روز گذشته رزمناوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی بر تعداد حملات خود علیه ماهیگیران در آب‌های خان یونس و رفح افزوده‌اند.

نوار غزه تحت محاصره همه جانبه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

پیش تر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی گفته بود: وضعیت نوار غزه پس از ۱۵ سال محاصره زمینی، دریایی و هوایی توسط اشغالگران فاجعه بار است که نرخ فقر و بیکاری را به بالاترین میزان در جهان رسانده و اقتصاد را ویران کرده و بخش بزرگی از فلسطینی‌ها یعنی بیش از ۵۰ درصد آنها را به وابستگی به کمک‌های بین المللی تبدیل کرده است.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) نیز اعلام کرده بود که در پی کاهش حمایت‌های خارجی و افزایش جهانی قیمت مواد غذایی و سوخت به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، این آژانس با بحران مالی بزرگی مواجه شده و در صورت ادامه این بحران امنیت غذایی در نوار غزه به مخاطره خواهد افتاد.

بر اساس گزارش اونروا، حدود یک میلیون و ۱۴۰ هزار آواره فلسطینی در نوار غزه به سبد غذایی این سازمان متکی هستند که تقریبا ۸۰ درصد این افراد از آوارگان غزه هستند، این رقم یعنی حدود ۶۰ درصد از کل جمعیت دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفری ساکن در نوار غزه است.

نظر شما