شناسهٔ خبر: 54951609 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

حمله تند رئیس دومای روسیه به رییس جمهور اوکراین

فارس : رئیس دومای کشور روسیه در جلسه عمومی امروز با حمله لفظی شدید به رئیس جمهور اوکراین اظهار داشت که اوکراین، کشور تروریستی است.

صاحب‌خبر -

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه به نمایندگان گفت که اوکراین به یک کشور تروریستی تبدیل شده است.

وی همچنین گفت که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین رئیس یک رژیم جنایتکار است.

ولودین اظهار داشت: «ما سکوت نمی‌کنیم. ما هر کاری را انجام می‌دهیم تا به مسائل مربوط به تضمین امنیت شهروندان خود رسیدگی کنیم.»

وی گفت که نیروهای روس باید هر کاری را  برای تکمیل عملیات انجام دهند.

 در حالیکه نبرد روسیه با اوکراین کماکان ادامه دارد، رسانه‌های غربی کمتر به نقض قوانین بین‌المللی از سوی ارتش اوکراین را پوشش می‌دهند. علی رغم این جانبداری مشخصف اخیرا یک رسانه‌ای امریکایی فاش ساخت که ارتش اوکراین از  سلاح‌های خوشه‌ای علیه روسیه استفاده کرده است.

 روزنامه «نیویورک تایمز» در این باره نوشت که  نیروهای اوکراینی در تلاش برای عقب راندن  نظامیان روسیه از مواضع خود، از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کردند.  مهمات خوشه‌ای برای زدن اهداف‌ مختلف  استفاده  می‌شود.  اگرچه سازمان‌های بین‌المللی مانند صلیب سرخ و سازمان ملل متحد با کاربرد این‌گونه مهمات مخالفت کرده‌اند  اما هنوز قانونی بین‌المللی برای ممنوعیت این نوع  مهمات  تصویب نشده است. 

این در حالی است که مقام‌های روسیه بارها تاکید کرده‌اند که نیروهای این کشور قوانین جنگی را نقض نمی‌کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس، لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد و از همان ابتدا تاکید کرد که مسکو به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و هدف از عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا با تشدید فشارهای تحریمی علیه روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع اوکراین نکرده‌اند بلکه بر آتش درگیری‌های این کشور اروپایی دامن زده‌اند.

روسیه همچنین  بارها نسبت به توسعه ناتو در مرزهای غربی خود هشدار داده  است. «آلکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه طی روزهای گذشته در سخنانی در نشست «والدای» گفت که  ناتو بار دیگر به عملی کردن برنامه‌های امنیتی و نظامی دوره جنگ سرد بازگشته است.

رئیس دومای روسیه: اوکراین کشور تروریستی است

نظر شما