شناسهٔ خبر: 54951448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

گلخانه های کوچک مقیاس روستایی در آذربایجان غربی ایجاد می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس روستایی در استان گفت: توسعه گلخانه های کوچک مقیاس روستایی بهترین فرصت برای اشتغال و درآمد زایی است.

صاحب‌خبر -

اکبر کرامتی عصر سه شنبه در در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان  گفت: گلخانه‌های کوچک مقیاس در محدوده روستا را، با صرف سرمایه اولیه کمتر از گلخانه‌های تجاری می‌توان احداث کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس گام مهمی برای تأمین امنیت غذایی، کشاورزی پایدار، تثبیت اشتغال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها است.

او می گوید: توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال خرد روستایی بوده و می‌تواند موجب ارتقای درآمد روستاییان شود.

کرامتی گفت: تقاضا در برخی از شهرستان‌های استان از جمله خوی و مهاباد برای احداث این گلخانه‌ها بالاست که در سایر شهرستان‌ها مخصوصاً شهرستان‌های کمتر توسعه یافته استان این موضوع بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه گلخانه‌های کوچک مقیاس در فضای حداقلی برداشت حداکثر محصول را فراهم می‌سازد، گفت:برای صدور مجوز پروانه تأسیس گلخانه کوچک مقیاس باید امکان احداث در حوزه منطقه سکونت متقاضیان مقدور و متقاضی به آب و برق و گاز نیز دسترسی داشته باشد.

او گفت:ضروری است که آموزش‌های ترویجی در جهت معرفی و آشنایی روستاییان در زمینه احداث و نحوه تولید در گلخانه‌های کوچک مقیاس صورت گیرد.

در ادامه این جلسه مجری طرح توسعه گلخانه‌های استان ضمن اشاره به تعهد استان در توسعه ۴۲ هکتار گلخانه در سال ۱۴۰۱، گزارشی از آخرین وضعیت توسعه گلخانه‌ها و وضعیت اجرایی چند طرح گلخانه‌ای بزرگ مقیاس در حال اجرای استان ارائه کرد.

نظر شما