شناسهٔ خبر: 54951088 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشتغال و محرومیت زادایی مهمترین اولویت دولت و مجلس

عدالت، اشتغال و محرمیت زدایی از مهمترین برنامه‌های دولت و مجلس است و باید هم افزایی در این زمینه شکل گیرد.

صاحب‌خبر -

محمد باقر قالیباف در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت قبل شیوع کرونا مانع از حضور بیشتر در این استان شد گفت: در دولت فعلی سیاست بر رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم است.

دکتر محمدباقر قالیباف افزود: از دو ماه پیش مشکلات و موضوعات استان کهگیلویه و بویراحمد در کمسیون‌های مختلف با حضور نمایندگان این استان به صورت تخصصی و کارشناسی مطرح شد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در سفر با صحنه‌هایی روبرو شدم که بسیار برایم ناراحت کننده بود گفت: ما مسئول و خادم مردم هستیم و موظفیم دغدغه‌ها و مشکلات مردم را برطرف کنیم.

او با تاکید بر اینکه نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و مدیران این استان باید تلاش خود را چند برابر کنند گفت: اولویت عدالت، اشتغال و محرمیت زدایی از برنامه‌های دولت و مجلس است و باید هم افزایی در این راستا شکل گیرد.

قالیباف با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی باید به بخش راه و آب و برق روستایی نگاه ویژه و اولویت دار داشته باشیم، گفت: اگر چه کوه‌ها و مناطق سخت گذر این استان، منابع متعدد آب را ایجاد کرده است، اما در بخش خدمات رسانی مانند جاده، آبرسانی و گازرسانی مشکلاتی را نیز ایجاد کرد.

وی به آسیب شناسی در حوزه شهر‌های استان و شهر یاسوج و اعتبار ویژه برای موضوعات حاشیه نشینی در مجاورت این شهر اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و فرصت‌های ساخت و ساز می‌توان مشکلات را سامان داد و این موضوع با اعتبارت خاص دنبال می‌شود.

وی افزود:حوزه بیمه، کارت سلامت از مهمترین ظرفیت‌های ملی است و کهگیلویه و بویراحمد در اولویت این ظرفیت‌ها قرار دارد، در این زمینه خانواده‌های معلول وجود دارد که برای آن‌ها کارت سلامت صادر می‌شود.

رئیس قوه مقننه با مشکلات رزمندگان در حوزه مسکن گفت: اگر زمین در استان زمین فراهم شود می‌توان با تامین اعتبار برای این افراد در حوزه مسکن تلاش کرد.

قالیباف به موضوع کالابرگ و حذف ارز ترجیحی و در اختیار قرار دادن عواید آن برای مردم محروم اشاره کرد و گفت: مراحل اولیه توزیع کالابرگ در حال انجام و آزمایش است.

محمد باقر قالیباف گفت: قیاس انقلاب با قبل از آن صحیح نیست، جوانان امروز نگاه می‌کنند و شرایط این کشور را با دنیا مقایسه می‌کنند حق هم دارند و ما باید کشورمان را با کشور‌های پیشرفته دنیا مقایسه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر چه در حوزه نیرو و منابع در شرایط ایده آل هستیم، اما در نظام مدیریت و برنامه ریزی مشکلات زیادی داریم افزود: برای رفع مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد باید به صورت جهادی برنامه ریزی و عمل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین ظرفیت کشور در ترانزیت، دریاها، بندرگاه‌ها است، اما از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود.

نظر شما