شناسهٔ خبر: 54950674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رویکرد مجلس تسهیل گری و حمایت از شرکت های دانش بنیان است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد مجلس تسهیل گری در امور و حمایت جدی از فعالیت شرکت های دانش بنیان برای تحقق شعار سال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ عصر سه شنبه در مراسمی با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، میثم پیله فروش  معاون اقتصادی استانداری، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان ضمن تجلیل از خدمات سه ساله مصطفی مافی رییس سابق، جعفر احمدی بعنوان رییس جدید پارک علم و فناوری قزوین معرفی شد.

فاطمه محمد بیگی در این مراسم اظهارداشت: با تاکید مقام معظم رهبری در حمایت از شرکت های دانش بنیان رویکرد مجلس نیز حمایت از پارک های علم و فنآوری و شرکت های دانش بنیان است و تاکنون نیز اقدامات موثری در این عرصه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با قانون تسهیل در کسب و کارها شاهد حذف فرآیندهای دست و پاگیر هستیم و در عرصه دانش بنیان نیز نگاه دولت تسهیل گری و حمایت عملی است.

محمد بیگی تصریح کرد: قزوین با پیشینه غنی فرهنگی و داشتن شخصیت های فاخر و نیز ظرفیت های خوب دانشگاهی و استقرار پارک علم و فنآوری جایگاه خوبی در عرصه شرکت های دانش بنیان دارد و در صورت حمایت وزارت علوم می تواند طرح های توسعه خود را اجرا کند.

9090

وی گفت: پارک علم و فناوری قزوین در عرصه مبارزه با ویروس کرونا با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان تواسنت موفق عمل کند و اقدامات موثری در تامین نیازها از جمله تولید مواد ضد عفونی کننده صورت گرفت

محمد بیگی تصریح کرد: مجلس قوانینی را برای تسهیل در امور شرکت های دانش بنیان وضع کرده که می تواند در روان سازی امور و توسعه فعالیت این شرکتها موثر باشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: شرکت های دانش بنیان با استقرار در پارک های علم و فناوری و برخورداری از مشوق ها و تسهیلات حمایتی توانسته اند ایده های خود را به مرحله تجاری سازی رسانده و به تولید محصول برسند.

وی در ادامه از کمبود خوابگاههای دانشجوی انتقاد کرد و اظهارداشت: حدود 40 درصد دانشگاههای کشور خوابگاه ندارند و حدود 7 درصد خوابگاهها در اختیار دانشجویان متاهل است و این وضعیت نمی تواند مشوقی برای ازدواج دانشجویان باشد.

محمد بیگی بیان کرد: باید تسهیل گر ازدواج های دانشجویی باشیم و بدون تردید تامین خوابگاه برای افراد متاهل می تواند انگیزه خوبی برای رونق ازدواج های دانشجویی باشد که از معاون وزیر علوم انتظار پیگیری این موضوع را داریم.

image_2022_7_5-18_23_10_544_DSc

این نماینده با تشکر از خدمات دکتر مافی رئیس سابق پارک علم و فنآوری قزوین گفت: امیدواریم دوران ریاست آقای احمدی نیز با تحول و توسعه شتابان این پارک همراه شود.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات مصطفی مافی رئیس سابق، جعفر احمدی به عنوان رئیس جدید پارک علم و فنآوری قزوین معرفی شد.

انتهای پیام

 

نظر شما