شناسهٔ خبر: 54950666 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش فوری بلاروس به تحریم‌های غرب علیه این کشور

اقتصادنیوز: دولت بلاروس در واکنش به تحریم های غرب علیه این کشور با صدور فرمانی که در سایت دولتی این کشور منتشر شد، اعلام کرد سهام‌های مربوط به کشورهای غیردوست را مسدود خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بلاروس با صدور دستوری که در وب سایت رسمی دولت این کشور منتشر شد، در واکنش به تحریم‌های غرب، سهامداران خارجی را از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بلاروسی منع کرد.

رویترز گزارش داد، دولت بلاروس روز سه شنبه اعلام کرد در واکنش به تحریم های غرب علیه این کشور، سرمایه و سهام خارجی را در بیش از ۱۹۰ شرکت بلاروسی از جمله شرکت EPAM  و شرکت لاکویل مسدود می‌کند.

دولت بلاروس با صدور فرمانی که در سایت دولتی این کشور منتشر شد، اعلام کرد سهام‌های مربوط به کشورهای غیردوست را مسدود خواهد کرد.

دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد تحریم های اقتصادی، تجاری و حمل و نقل جدیدی علیه بلاروس به دلیل حمایت این کشور از حمله روسیه به اوکراین اعمال خواهد کرد.

به گفته دولت انگلیس بسته جدید شامل ممنوعیت واردات و صادرات کالاهای مختلف به ارزش حدود ۶۰ میلیون پوند است.

انگلیس اعلام کرده است علاوه بر این تحریم‌ها یک سری تحریم‌ها نیز برای فعالیت شرکت‌های بلاروسی در بازار بورس لندن در نظر گرفته است.

انگلیس پیش از این تعرفه‌های وارداتی کالاهای کشور بلاروس را ۳۵ درصد افزایش و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس و مقامات ارشد دولتی را نیز تحریم کرده است.

نظر شما