شناسهٔ خبر: 54950656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی:

مردم آذربایجان غربی ۳۶ میلیارد تومان زکات دادند

ارومیه - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی از جمع آوری ۳۶ میلیارد تومان زکات در سال جاری خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز سهندی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۳۶ میلیارد تومان زکات فطریه، کفارات و زکات واجب در استان جمع آوری شده که از این میزان ۶ میلیارد تومان مربوط به زکات واجب بود، افزود: زکات جمع آوری شده امسال نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که از این تعداد ۲۹ هزار نفر جوان هستند، اظهار کرد: از بین ۲۹ هزار نفر جوان تحت پوشش، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در آستانه ازدواجند.

سهندی گفت: ۶۰ هزار نفر سالمند ،۴۸ هزار نفر زن سرپرست ،۸ هزار نفر خانواده طلاق و ۲ هزار نفر خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی افزود: سال گذشته ۴۳۶ میلیارد تومان در حوزه توانمند سازی و معیشت جوانان تحت پوشش کمیته امداد استان هزینه شده است که از این میزان ۳۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۱۲۶ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض بود.

وی گفت: سال گذشته ۱۷۵۰ مورد تسهیلات ازدواج پرداخت شده است و برای ۱۵۰۰ نفر ۵ قلم اساسی جهیزیه اهدا شد.

سهندی با اشاره به اینکه طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۵۸.۵ میلیارد تومان برای ازدواج و معیشت جوانان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: اعتبار ۱۵ میلیارد تومان برای این حوزه امسال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مسکن و اشتغال از دغدغه‌های کمیته امداد است، افزود: امسال بودجه اشتغال قرض الحسنه کمیته امداد استان، ۱۲۶٠ میلیارد تومان است که سال گذشته ۳۹۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که از این محل برای ۱۲ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۲۲۵۰ خانواده تحت پوشش از محل طرح‌های اشتغالزایی، توانمند شده و از چرخه کمیته امداد استان خارج شدند.

سهندی با اشاره به اینکه امسال ۵۷۲ خدمت مسکن بااعتبار ۱۳۶ میلیارد تومان ارائه می‌شود، گفت: احداث ۷۲۰ واحد و تکمیل و تعمیرات ۵ هزار واحد مسکن مددجویی در استان شناسایی شده است.

وی از برگزاری همایش منطقه‌ای زکات ۲۹ تیرماه با ۳ رویکرد علمی، فرهنگی و ترویجی در استان با هدف جریان سازی موضوع زکات خبر داد و گفت: تاکنون ۳٠ مقاله به دبیرخانه همایش در استان ارسال شده است.

نظر شما