شناسهٔ خبر: 54950170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

جشن مقاوم‌سازی تمامی مساکن روستایی در سال ۱۴۱۰ گرفته می شود/ ۵۰۰ میلیارد ریال تنخواه برای مناطق زلزله زده هرمزگان از سوی دولت مصوب شد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:به صورت تنخواه از سوی دولت مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای مناطق زلزله زده هرمزگان مصوب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، اکبر نیکزاد در گفت و گو با خبرنگاران در سفر به میاندوآب با اشاره به فعالیت ستاد بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده هرمزگان، اظهار کرد: کار آواربرداری در مناطق زلزله زده هرمزگان شروع شده و ستاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در آن محل فعال شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در این راستا به صورت تنخواه از سوی دولت مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه مصالح تامین شده و در مسیر مناطق زلزله است، گفت: در مورد تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای مناطق زلزله زده نیز به زودی تصمیم‌گیری می‌شود و ان شاالله کار بازسازی واحدها هم شروع می‌شود.

نیکزاد هم چنین با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت واحدهای روستایی بزودی ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: براساس آخرین پیگیری‌ها از دفتر ریاست جمهوری تسهیلات مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت واحدهای روستایی بزودی ابلاغ می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: ۵۰ درصد واحدهای روستایی در کشور نوسازی شده و ۵۰ درصد دیگر شامل دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نیاز به بازسازی دارد که با ابلاغ وام ۲۰۰ میلیون تومانی کار مقاوم‌سازی شتاب می‌گیرد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم‌سازی تمام مساکن روستایی را جشن بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما