شناسهٔ خبر: 54950145 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حسنوند در نشست جمع بندی نظارت ستادی رئیس از استان کهگیلویه:

ساختار اداری حوزه انرژی استان کهگیلویه و بویراحمد باید مستقل و تقویت شود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه توزیع پراکنده اعتبارات منجر به توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد نشده و اعتبارات باید در پروژه‌های اولویت‌دار هزینه شود، گفت: ساختار اداری حوزه انرژی استان باید مستقل و تقویت شده و اختیارات مدیران نفتی گچساران نیز افزایش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فریدون حسنوند در نشست جمع بندی نظارت ستادی رئیس مجلس شورای اسلامی از استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تقویت ساختار اداری در حوزه انرژی به ویژه آب و برق از ضروریات این استان است زیرا سبب عقب ماندگی شده است و تفکیک آن از خوزستان برای تقویت اعتبارات باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی به لزوم تقویت ساختار حوزه نفت در گچساران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷۸۰ هزار بشکه نفت در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود، اما به دلیل کاهش اختیار مدیران نمی توانند به پروژه‌ها رسیدگی و به حوزه مسئولیت های اجتماعی عمل کنند لذا اختیارات باید ه مدیران محلی واگذار شود.

وی به پروژه های مخازن نفت اشاره کرد و گفت: حدود ۶ پروژه مخازن حفظ و نگهداشت نفت در منطقه است که تمامی آنها متوقف شده و این امر سبب کاهش تولید و انتشار گازها شده و آثار منفی و مخربی برای کشور به همراه دارد، که طی جلسه با حضور وزیر نفت این موضوع را بررسی و خواستار تسریع این پروژه ها خواهیم شد، از طرفی استخدام نیروهای بومی باید طبق قانون برنامه ششم توسعه در اولویت شرکت های نفت باشد تا شاهد حل مشکلات بیکاری باشیم .

حسنوند گفت: توافق شد خوراک پتروشیمی ها تامین و شهرک پایین دست ایجاد شود تا با هزینه کمتر اشتغال بیشتر تولید کنیم و  مانع از خروج مواد اولیه شویم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در خصوص وضعیت گازرسانی به مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویر احمد افزود: قانونی وجود نداشت تا از مردم برای گازکشی پولی دریافت نشود لذا با اختیارات وزیر نفت این کار محقق شده و تقریبا گازرسانی برای مردم به صورت رایگان انجام شد. بخشی از گاز روستاها را می توان از ظرفیت سی ان جی استفاده کرد و برای اشتراکات گاز می‌توان از اختیارات وزیر برای حل مشکلات استفاده کرد.

وی به خط انتقال خوراک پتروشیمی و برق دهدشت اشاره داشت و گفت: از ظرفیت شرکت مپنا برای احداث نیروگاه‌های ۶ مگاواتی می‌توان استفاده کرد. همچنین کارهایی که بنیاد مستضعفان و سایر نهاد حمایتی در حوزه اشتغال انجام می‌دهند اگر در حوزه گازرسانی انجام دهند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد. از طرفی لازم است اعتباراتی برای تملک اراضی اطراف سد تنگ سرخ اختصاص پیدا کند تا این سد از بلاتکلیفی خارج شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: برای توسعه استان باید اعتبارات را به پروژه‌های اولویت دار استان اختصاص دهیم چرا که توزیع پراکنده اعتبارات منجر به توسعه استان نمی‌شود./

پایان پیام

نظر شما