شناسهٔ خبر: 54949663 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

صدور هشدار سطح زرد درباره رگبار باران و گرد و خاک

کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح زرد درباره رگبار باران و خیزش گردوخاک در برخی مناطق کشور صادر شده است‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر حسین نقشینه گفت: امروز هشدار سطح زرد برای رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعدوبرق از امشب تا روز جمعه ۱۷ تیر برای ارتفاعات  مازندران، غرب گیلان، جنوب شرق فارس و جنوب کرمان،هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و جنوب کرمان صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب به شکل محدود و محلی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب روخانه های فصلی، صاعقه، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا بطور موقت و شکستن درختان فرسوده براثر وزش باد و بارش باران وجود دارد.

او می گوید: هشدار دوم درباره  گردوخاک است که  از امروز تا  جمعه در رابطه با خیزش گردوخاک، نفوذ گردوغبار و وزش باد شدید در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد، جنوب تهران  صادر  شده است.

عدم قرار گیری در فضای باز برای افراد آسیب پذیر در مواقع بروز گردو خاک، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، مالچ پاشی و سایر اقدامات پیشگیرانه در کانون‌های کنار مراکز جمعیتی، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان ها نیمه کار و استحکام  توصیه می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها:

نظر شما