شناسهٔ خبر: 54949620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یادداشت| چند نکته درباره زلزله بندرلنگه

مهدی خسروی در یادداشتی آورده: مردم این روستاها تقریبا تمام زندگی خود را از دست داده‌اند و اوضاع در چند روستا واقعا دردناک است‌. این حادثه ممکن بود برای زندگی هر کدام از ما نیز اتفاق بیفتد. پس با وجود حضور متراکم نیروهای امدادی و سپاه، به هر قدری که می‌توانیم به این عزیزان که خود تا دیروز سخاوتمندانه، گشاده‌روترین مردمان این دیار بوده‌اند، کمک کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس  مهدی خسروی در یادداشتی با عنوان چند نکته درباره زلزله بندرلنگه، آورده است:

 

آنچه کوتاه می‌خوانید تجربه ۳ روز حضور مستمر نگارنده در منطقه زلزله زده بخش مهران بندرلنگه است.

۱- زلزله چندین روستا را تخریب کرده و فقط سایه خوش نیست. بنابراین ضروری است تا کمک‌ها میان همه روستاها از کلاتو، بنو، نرمستان گرفته تا دم گیرز، کوچی، دو آب، حنادان، چاه خودرو، پشتگان و خورخوار و... سنگ سیاه، تقسیم شود و از تمرکز زیادی و مازاد بر یک روستا پرهیز شود.

۲- مردم این روستاها تقریبا تمام زندگی خود را از دست داده‌اند و اوضاع در چند روستا واقعا دردناک است‌. این حادثه ممکن بود برای زندگی هر کدام از ما نیز اتفاق بیفتد. پس با وجود حضور متراکم نیروهای امدادی و سپاه، به هر قدری که می‌توانیم به این عزیزان که خود تا دیروز سخاوتمندانه، گشاده‌روترین مردمان این دیار بوده‌اند، کمک کنیم.

۳- نیازهای امروز زلزله زدگان با فردا و دو هفته دیگر و دو ماه بعد متفاوت است پس به نیروهای امدادی و هلال احمر اعتماد کنیم و اگر کمکی از دست‌مان بر می‌آید به این نیروها بسپاریم.

۴- سپاه و نیروی انتظامی و ارتش خیلی خوب پای کار آمده‌اند و گروههای مردمی نیز به سرعت در تلاش برای جمع کردن زندگی مردم و سپس آواربرداری هستند. البته آنچه کار را کند می‌کند، گرمای سخت هوا و شرحی بالاست که ظهرها بی‌امان و سخت است اما جالب اینکه تا هوا تاریک نشود، کسی دست از کار نمی‌کشد. البته برنامه شب‌ها نیز متمرکز بر توزیع اقلام و شام و تعمیرات و ... میان زلزله زدگان است.

۵- نه چادر جای زندگی است و نه کانکس. حتما باید تدبیر سریعی برای آغاز بازسازی منازل مردم صورت گیرد و از تجربیات گذشته نیز درس بگیریم. باید علل کندی بازسازی منازل زلزله زده در فین را احصاء و در تجربه بازسازی بخش مهران بکار بگیریم. ضروری است نماینده غرب هرمزگان که خود عضو هیات رییسه کمیسیون عمران است، سریع‌تر اعتبارات و تسهیلات بازسازی را از دولت مطالبه کند و مهم‌تر آنکه در سپردن امور به بنیاد مسکن نیز، نظارت را جدی بگیریم.

۶- از برخی سلبریتی‌های مرکز نشین هم انتظار میرود به ویدیوهایی که گاه در دایرکت برایشان ارسال میشود، کمی دقت کنند تا در نمایی که هم نور هست و هم صدای کولر در چادر می‌آید، نگویند خاموشی است و کسی سراغی از مردم نمی‌گیرد! 

- اوضاع در مناطق بحران زده مهران بندرلنگه رو به بهبود است اما بهبود واقعی وقتی است که همه سر خانه‌شان باشند پس یار زلزله‌زدگان و همراه امدادگران باشیم و امید بیافرینیم که بی امید کاری پیش نمی‌رود.

نکته البته اینکه اطلاع‌رسانی مستمر راه نظارت واقعی است. از اطلاع‌رسانی مستمر غافل نشویم و نگذاریم فین و سایه‌خوش و ... فراموش شوند. این تلنگری به ما رسانه‌ای ها هم هست که نگذاریم تب ماجرا بخوابد.

انتهای پیام/ ۳۷۲۸

نظر شما