شناسهٔ خبر: 54949072 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نمایندگان مجلس امروز در توئیتر به چه مواردی اشاره داشتند؟

حمایت مجلس از اقدام عالمانه کشت فراسرزمینی در ونزوئلا | کتاب‌های درسی در شهرستان‌های مرزی رایگان شد

تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن، کشت فراسرزمینی، مثبت شدن تراز تجاری غیرنفتی ایران از جمله موضوعاتی هستند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز درباره آن توئیت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، محمد صفایی، نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس در توئیتی به مساله تفکیک دو وزارتخانه اشاره داشت و نوشت: «تصمیم رئیس جمهور محترم در تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی اقدامی شایسته ودر راستای کارآمدی است. امید است، این لایحه هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه شود.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی هم درباره کشت فراسرزمینی ایران در ونزوئلا اینطور توئیت کرد: «کشت فراسرزمینی رویکرد راهبردی و کاملا عالمانه جمهوری اسلامی ایران برای تامین کالاهای اساسی است. بعد از کشت فراسرزمینی در روسیه، اکنون یک میلیون هکتار زمین در ونزوئلا در اختیار ایران است. مجلس از اقدامات راهبردی و عالمانه حمایت می‌کند.» وی در توئیت دیگری نیز از هشتگ نهاده دامی استفاده کرد و خطاب به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نوشت: «آقای وزارت جهاد! مبادا برای جمع کردن تعهدات آریو تجارت کسی سر دولت کلاه بگذارد. مثلا یکی بیاید بگوید ارز یک تن دانه روغنی را بدهید و به جایش ۱/۴ تن کنجاله بگیرید، اما در این پوشش قشنگ نگوید پول روغن کجا می‌رود؟! بعدا باید جواب دهید به مجلس.»

روح الله متفکرآزاد، منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در یازدهمین دوره انتخابات مجلس نیز به عبور ایران از دیوارهای تحریم اشاره داشت و در حساب توئیتری خود اینطور نوشت: «مثبت شدن تراز تجاری غیرنفتی ایران به ترکیه و صفر شدن تراز تجاری غیر نفتی با چین، پیام روشن آغاز عبور ایران از دیوارهای تحریم با دیپلماسی جدید است.»

احمد جباری، نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در مجلس نیز درباره مدیریت بحران پس از زلزله سایه‌خوش نوشت. او در این باره مرقوم کرد: «جناب مهندس دوستی استاندار محترم هرمزگان مرد میدانِ حوادث و بلایاست؛ به نحوی که در زلزله سایه خوش و منطقه مهران بندرلنگه جزء نخستین افرادی بود که حضور یافت و شخصأ با تشکیل ستاد بحران، تقسیم کار و مدیریتِ اوضاع نقش بی‌نظیری در توفیقات بدست آمده ایفا نمود.»

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس یازدهم نیز درباره رایگان شدن کتاب‌های درسی برای شهرستان‌های مرزی نوشت و توئیت کرد: «با پیگیری‌های صورت گرفته متعاقب دیداربا وزیر محترم آموزش وپرورش، رایگان شدن کتب درسی برای سال تحصیلی جدید درشهرستان‌های مرزی استان اجرایی خواهد شد. لازم می‌دانم از وزیر، معاونت اجرایی رئیس جمهور، استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش به دلیل پیگیری‌های مجددانه وتامین مالی طرح تشکر نمایم.»

مهدی اسماعیلی، نماینده مردم شریف شهرستان میانه و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری هم به مساله رتبه‌بندی معلمان و اجرایی شدن آن اشاره کرد و در توئیت خود نوشت: «سرانجام قطار رتبه بندی معلمان به ایستگاه‌های پایانی رسید. ابلاغ این قانون می‌تواند هم موجب ارتقا معیشت معلمان و هم ارتقا کیفیت آموزشی گردد، به شرط آنکه پیچ و خم‌های اداری، برخی تنگ نظری‌ها، محدودیت‌ها و حواشی، مانع آن نشود.»

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز به مناظره خود با یکی از فعالان قدیمی در عرصه اقتصاد اشاره کرد و در توئیتر نوشت: «در جلسه مناظره‌ای که با جناب یحیی آل‌اسحاق پیرامون تفکیک وزارت صمت به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران داشتم، با مرور عملکرد وزارت بازرگانی در سال‌های گذشته تشکیل مجدد آن را به استناد تراز تجاری کشور، علیه تولید و به نفع واردات دانستم.» وی در دومین توئیت هم اینطور نوشت: «از آنجایی که مهم‌ترین استدلال موافقان تفکیک وزارت صمت برای جداسازی بخش بازرگانی بدون توجه به ناهماهنگی حاصل از جدایی مدیریت تولید و تجارت جهت تشکیل وزارتخانه مجزا، اقدام برای چابک‌سازی است؛ پیشنهاد جداسازی بخش معادن یا زنجیره شیمیایی به همراه تجارت مربوطه از صمت مطرح شد.»

نظر شما