شناسهٔ خبر: 54948832 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آیین تجلیل از دکتر احمد صبوراردوبادی

صاحب‌خبر -

در متن پیام "محمدمهدی اسماعیلی"  آمده است:

"فرهیختگان و نخبگان خلاق، پرده‌نشینان سایه‌سار حقایق‌اند که با جوهر اندیشه بر صحیفه ماندگار فرهنگ این مرز و بوم درافشانی می‌کنند.

آنان سرمایه‌هایی هستند که بخشی از شالوده تمدن جوامع بشری توسط ایشان شکل می‌گیرد و کار پرارج ایشان در حافظه تاریخی ماندگار می‌ماند.

حضور اندیشمندان در هر زمانی،‌ فرهنگ و هویت ملت‌ها را غنی‌تر و ارزشمندتر می‌کند.

تلاش و مجاهدت ارزشمند و همت والای شما را در عرصه فکر و فرهنگ این مرز و بوم که موجبات رشد و شکوفایی حوزه فرهنگ را فراهم آورده است قدر نهاده،‌ توفیق روزافزونتان را از درگاه خالق زیبایی‌ها مسئلت دارم و امیدوارم که در سایه توجه حضرت حق بیش از گذشته سربلند و پیروز باشید".

 براساس این گزارش دکتر احمد صبور اردوبادی در سال 1302 شمسی در شهر تبریز دیده به جهان گشود. وی تحصیلات دوره متوسطه را در دبیرستان فردوسی تبریز گذرانیده و سپس تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه تهران آغاز و در سال 1328 شمسی فارغ التحصیل شد و از سال 1330 خدمات علمی و فرهنگی خود را در دانشگاه تبریز آغاز کرد و در سال 1344 به مقام رفیع استادی ارتقا یافت.

وی در خانواده‌ای اصیل، مذهبی و فرهنگی چشم به جهان گشوده بود که هر یک از اعضای خانواده به نوبه خود در بالا بردن سطح تفکر و فرهنگ جامعه ایرانی از پیشکسوتان علوم جدید بوده‌اند.

تألیفات استاد در سه گروه منتشر شده ـ در دست تألیف و آماده‌ی چاپ است  که برحسب موضوعات مهم حیاتی در پنج گروه تقسیم می‌شود؛ گروه اول: در زمینه علوم پزشکی 35 عنوان، گروه دوم: در زمینه علوم انسانی 40 عنوان ، گروه سوم:  مباحث مربوط به علل اعتیاد به مواد مخدر و راه‌های پیشگیری، در 15 جلد، گروه چهارم: در اکرام زن و احقاق حق از دست رفته 9 جلد و گروه پنجم: که از دیگر عناوین مهمتر بوده و به‌طور عملی به انسان سازی واقعی منتهی می‌گردند عبارتست از تعلیم و تربیت اصولی در 18 جلد که متأسفانه جای آنها در در میان فرهنگها کاملاً خالی است.

از استاد اردوبادی دهها مقاله و مطلب علمی نیز به چاپ رسیده است.

نظر شما