شناسهٔ خبر: 54948741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار خمام: اولین قدم برای رشد شهرستان خمام استقرار ادارات است

انزلی- ایرنا - فرماندار شهرستان خمام اولین قدم برای رشد این شهرستان را استقرار ادارات اعلام کرد و گفت: به رغم پیگیری‌های فرمانداری خمام ۵۰ درصد ادارات در این شهرستان مسقر شده‌اند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اسفندیار جوشن عصر سه شنبه در نشست خبری عنوان کرد : فرمانداری خمام نیز با ۲۵ پست سازمانی تنها هشت نفر پرسنل دارد که بسیاری از این پست‌ها خالی هستند. 

فرماندار خمام اضافه کرد: با پیگیری و مکاتبات انجام‌شده فرماندار قبلی و فعلی برآوردی از معضلات و مشکلات صورت گرفته،  اما اگر مقرر است این شهرستان رشد کند اولین قدم باید استقرار ادارات باشد. 

وی با اشاره به مهلت سه ماهه استاندار گیلان برای استقرار ادارات گفت: ما با اداره ای مشکلی نداریم و شهرستان خمام دارای پتانسیل و قابلیت زیادی است که در صورت تحقق ۱۰۰ درصدی استقرار ادارات می تواند شکوفا شود .

جوشن خواستار تسریع در استقرار ادارات صمت برای حل مشکلات اصناف شهرستان و محیط زیست و منابع طبیعی به دلیل مجاورت با تالاب انزلی و وجود جنگل فتاتو شد و تصریح کرد: شهرستانی با حدود ۶۰ هزار  جمعیت متولی فرهنگی ندارد برخی ادارات هم علی رغم پیگیری های انجام شده فقط ریاست اداراه حکم دارند و فاقد چارت سازمانی هستند. این شهرستان نیازمند استقرار ادارات هلال احمر، تعزیرات، فنی و حرفه ای، اوقاف، بهزیستی، جهاد کشاورزی و سایر ادارات است . 

فرماندار خمام، شهرستان خمام را خاستگاه برنج نامید که باید ثبت شود و افزود : نصب المان برنج به عنوان یکی از نمادهای این شهر از مطالبات مردم است که با توجه به بلاتکیلف ماندن وضعیت کمربندی طی ۲ دهه اخیر در بروکرارسی های اداری، این مساله را به کلاف سردرگمی تبدیل شده که تا وزارت خانه کشیده شده است . 

شهرستان خمام با ۱۶۵ کیلومتر مساحت و حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت ( بالغ بر ۱۸ هزار خانوار شهری و روستایی ) ۴۴ روستا دارد .

نظر شما