شناسهٔ خبر: 54948589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پس از گذشت یک سال و نیم؛

 جمعیت ۶۰ هزار نفری خمام چشم‌انتظار استقرار ادارات هستند

سعیده مصطفوی

فرماندار شهرستان خمام گفت: پس از گذشت یک سال و نیم از تصویب شهرستان شدن خمام جمعیت ۶۰ هزار نفری این خطه چشم‌انتظار استقرار ادارات برای پیگیری امور اداری خود هستند تا مجبور نباشند برای یک کار اداری به مرکز استان مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

اسماعیل جوشن عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت روز قلم در سالن اجتماعات فرمانداری خمام برگزار شد، ضمن تبریک روز قلم اظهار کرد: خبرنگاران در کنار مسئولان می‌توانند در پیشبرد اهداف در تعالی و پیشبرد امور و خدمت به مردم که ولی نعمتان ما هستند کمک‌کار باشند.

وی با اشاره به اینکه از ۲۷ دی ماه سال ۹۹ خمام به عنوان شهرستان معرفی و فرماندار در این شهرستان مستقر شد، افزود: جمعیت ۶۰ هزار نفری خمام چشم‌انتظار استقرار ادارات و حضور مسئولان مربوطه برای پیگیری امور اداری خود هستند تا مجبور نباشند برای یک کار اداری به مرکز استان مراجعه کنند.

جوشن با بیان اینکه آزادسازی کمربندی یکی از مطالبات شهروندان خمامی است، تصریح کرد: شهرستان جدیدالتاسیس خمام دارای پتانسیل‌های زیادی است که با استقرار ادارات می‌توان این توانمندی‌ها را به منصه ظهور رساند.

فرماندار خمام با تاکید بر اینکه این شهرستان خواستگاه برنج بوده، گفت: برنج خطه شیجان بسیار مشهور است و خشکه‌بیجار و لشت‌نشا قدمت طولانی در تولید برنج دارد.

جوشن تصریح کرد: پیگیر نصب یک المان در رابطه با برنج در میدان ولی عصر خمام هستیم که می‌توان به عنوان نماد برنج کشور ثبت شود ولی این مساله کلاف سردر گم شده و در بروکراسی اداری مانده است.

وی با بیان اینکه خمام دارای نعمت‌های بی‌شمار طبیعی است، تاکید کرد: دسترسی به تالاب و دارا بودن جنگل‌های هیرکانی از جمله این مواهب است ولی نبود دستگاه‌های مرتبط در شهرستان باعث شده تالاب مورد دست‌درازی سودجویان قرار بگیرد و اگر حادثه‌ای در جنگل‌های فتاتو رخ دهد باید منتظر بمانیم تا ابزار و ادوات لازم از رشت برسد.

به گزارش ایسنا شهرستان خمام دارای ۱۶۵ کیلومتر مساحت است و بر اساس سرشماری سال ۹۵ بالغ بر ۱۸ هزار خانوار شهری و روستایی در آن سکونت دارند.

نظر شما