شناسهٔ خبر: 54947981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس بنیاد مسکن:

اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت واحدهای روستایی به‌زودی ابلاغ می‌شود

مهاباد - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس آخرین پیگیری‌ها، تسهیلات مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت واحدهای روستایی به‌زودی ابلاغ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر نیکزاد روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای شورا و دهیاران شهرستان تازه تاسیس باروق که در روستای «نادرگلی» برگزار شد، با بیان این‌که بانک‌ها در این زمینه همراه هستند، افزود: مشکل ابلاغ آن تاکنون مابه‌التفاوت سود بود که توسط برنامه و بودجه حل شده‌است.

۵۰۰ میلیارد ریال تنخواه از سوی دولت برای مناطق زلزله زده هرمزگان مصوب شد

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده هرمزگان، گفت: آواربرداری در مناطق زلزله زده هرمزگان شروع شده و ستاد بنیاد مسکن در آن محل فعال شده و از سوی دولت هم ۵۰۰ میلیارد ریال تنخواه مصوب شده است.

وی با بیان اینکه بزودی هم در مورد تسهیلات و کمک‌های بلاعوض تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: مصالح هم تامین شده و در مسیر مناطق زلزله است و بزودی کاربازسازی واحدها هم شروع می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۵۰ درصد واحدهای روستایی در کشور نوسازی شده و ۵۰ درصد دیگر شامل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نیاز به بازسازی دارد که با ابلاغ وام ۲۰۰ میلیون تومانی کار مقاوم‌سازی شتاب می‌گیرد.

اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت واحدهای روستایی به‌زودی ابلاغ می‌شود

نیکزاد افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم‌سازی تمام مساکن روستایی را جشن بگیریم.

وی همچنین گفت: در این شهرستان اجرای طرح هادی در ۱۵ روستا با ۱۵۰ میلیارد ریال مصوب شد و همچنین با توجه به بافت فرسوده روستاهای این شهرستان و در راستای محرومیت‌زدایی ۳۰۰ واحد روستایی براساس تفاهم‌نامه‌ با بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود.

وی همچنین با اشاره به بازدید از روستای باش‌بلاغ افزود: با توجه به وضعیت مسجد این روستا که غیرقابل بازسازی است، بزودی تیمی جهت طراحی نقشه‌های آن و بازسازی آن را شروع می‌کنند.

اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت واحدهای روستایی به‌زودی ابلاغ می‌شود

وی بیان کرد: تصمیم‌هایی که در این سفر در خصوص اجرای برخی طرح‌ها گرفته می‌شود، ظرف ۲ ماه آینده از آنها بازدید خواهم کرد و باید عملی شود.

به گزارش ایرنا، مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق و صالح حسینی فرماندار باروق و خلیل خیری رییس شورای اسلامی شهرستان باروق در خصوص وضعیت روستاهای باروق به عنوان محروم‌ترین روستاها و اهمیت رسیدگی به روستاهای این منطقه جهت جلوگیری از مهاجرت‌ روستاییان در پی نبود امکانات‌ سخنرانی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفری یکروزه با استقبال مسوولان شهرستان میاندوآب وارد این شهرستان شد و در بدو ورود به مقام شامخ ۸۵۰ شهید والامقام و سرافراز این منطقه ادای احترام کرد.

بازدید از روستای «ارمناک سفلی» بخش مرکزی میاندوآب و سفر به شهرستان‌های تازه تاسیس باروق و چهاربرج و حضور در روستاهای «باش‌بلاغ» و «نادرگلی» باروق، روستای «کردکندی» و «اسلام‌آباد» چهاربرج و نشست با دهیاران این شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های «نیکزاد» در این سفر است.

در این سفر مهدی عیسی‌زاده نماینده شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق، علی پیام فرماندار ویژه میاندوآب، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی و جمعی از مسوولان محلی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را همراهی می‌کنند. 

میاندوآب، چهاربرج و باروق دارای ۱۹۹ روستا هستند که حدود ۴۰ درصد واحدهای روستایی این شهرستان‌ها مقاوم سازی شده‌است. 

نظر شما