شناسهٔ خبر: 54947835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز:

پانزدهمين المپياد فرهنگي - ورزشي دانشجويان با نام المپياد سبز برگزار مي‌شود

صاحب‌خبر -
پانزدهمين المپياد فرهنگي - ورزشي دانشجويان با نام المپياد سبز برگزار مي‌شود

خبرگزاری آریا- معاون دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: نام پانزدهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان را المپیاد سبز گذاشته‌ایم زیرا در برگزاری این المپیاد از حداقل کاغذ استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ دکتر حسین امامعلی‌پور معاون دانشجویی دانشگاه تبریز و سرپرست کل المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان دختر و پسر در نشست خبری این المپیاد که صبح امروز در سازمان امور دانشجویان برگزار شد، گفت: ان شاء الله بتوانیم  بهترین میزبان برای دانشجویانی که در پانزدهمین المپیاد فرهنگی- ورزشی شرکت می‌کنند، باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مبارک‌ترین مسئله همزمانی برگزاری این المپیاد با شروع دهه امامت و ولایت است. به طوری که  افتتاحیه این المپیاد در بخش دختران مصادف با عید قربان است. بعد از شروع آموزش حضوری در دانشگاه‌ها این المپیاد اولین المپیادی است که در سطح کشور برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز اظهار کرد: فراهم‌سازی مقدمات برگزاری این المپیاد از 15 فروردین آغاز شد، به طوری که در دانشگاه تبریز 3 هزار نفر درگیر فرایند انتخابی تیم‌ها می‌شوند. انتخابی مناطق نیز بعد از آن رخ داد همه این موارد جنب و جوشی را در میان دانشجویان ایجاد کرد که در واقع مهم‌ترین هدف از برگزاری این المپیادها بود.

دکتر امامعلی‌پور تصریح کرد: یکی دیگر از اتفاقات مهم در این مسابقات این است که در کنار این رویدادها، استارت‌آپ ورزشی نیز برگزار می‌شود تا دانش‌بنیان بودن ورزش نیز تقویت شود. کارهای اولیه آن انجام شده است به طوری که تا کنون50 شرکت در این استارتاپ ورزشی شرکت کرده‌اند .

سرپرست کل المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان دختر و پسر افزود: نام پانزدهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان را المپیاد سبز گذاشته‌ایم زیرا در برگزاری این المپیاد حداقل کاغذ استفاده می‌کنیم.

 بزرگترین کاروان‌های ورزشی متعلق به 5 دانشگاه است

در ادامه دکتر محمد خدادادی مدیر تربیت بدنی دانشگاه تبریز در  این نشست خبری گفت: تعداد دانشگاه‌هایی که در بخش المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان دختر  به میزبانی دانشگاه تبریز شرکت می‌کنند نزدیک به 96 دانشگاه است. همچنین تعداد دانشگاه‌هایی که در بخش پسران در این المپیاد شرکت کرده‌اند نزدیک به 104 دانشگاه است.

وی ادامه داد: بزرگترین کاروان‌ها را در بخش خواهران دانشگاه‌های شهید چمران اهواز ، فردوسی مشهد تهران، الزهرا و باهنر کرمان و در بخش برادران دانشگاه‌های فردوسی مشهد، تهران، باهنر کرمان، شهیدبهشتی و اصفهان دارند.

گفتنی است؛ پانزدهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان دختر و پسر 18 تیر ماه لغایت 5 مرداد ماه به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

نظر شما