شناسهٔ خبر: 54947811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با سهل‌انگاری دهیاران برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در آستانه اشرفیه برخورد می‌شود

رشت-ایرنا- بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه بر ضرورت پیشگیری از هرگونه ساخت و ساز غیر قانونی و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغی در روستاهای این بخش تاکید کرد و گفت: این مسئله وظیفه دهیاران است و با هر سهل انگاری در این حوزه برخورد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مرتضی رحیمی‌نژاد امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت و ساز در برخی از روستاهای این بخش به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی دهیاران این بخش موظف هستند ضمن بازدید روزانه از سطح مناطق روستایی هرگونه تخلف در این خصوص را مورد پیگیری قرار دهند.

وی برخورد با هرگونه تغییر غیرقانونی اراضی کشاورزی و همچنین ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق روستایی را یکی از مسائل مهم عنوان کرد و ادامه داد: عدم توجه به این مهم می تواند چالش ها و مشکلات بسیاری را در مناطق روستایی ایجاد کند.

بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه ترویج ساخت و سازهای غیر مجاز ، از بین رفتن منابع طبیعی و اراضی کشاورزی ، تخریب محیط زیست ، از بین رفتن بافت روستایی از جمله مشکلات ساخت و سازهای غیر قانونی  و تغیر غیر مجاز اراضی کشاورزی دانست و گفت: طی یکسال گذشته و با هدف برخورد با هرگونه ساخت و ساز غیر قانونی و همچنین تغییر غیر قانونی اراضی کشاورزی ، حدود ۹۰ پرونده تخلف ساختمانی در روستاهای این بخش شناسایی و به کمیسیون تخلفات ( ماده ۹۹ ) معرفی شده است.

رحیمی نزاد با اشاره به اینکه از این تعداد پرونده تخلف ساختمانی شناسایی شده ، برای ۲۰ پرونده رای ( تخریب و یا جریمه نقدی ) صادر شده افزود: حکم ۶ مورد از پرونده هایی که برایشان رای صادر شده انجام شده است.

بخش مرکزی آستانه اشرفیه  در شرق استان گیلان ، با داشتن ۷۱ روستا دارای ۵۹ دهیاری مصوب است.

نظر شما