شناسهٔ خبر: 54947775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

باید از تمرکز بر عرضه محوری به سوی تقاضا محوری حرکت کنیم

قزوین- معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: باید از تمرکز صرف در عرضه محوری به تمرکز بر تقاضا محوری و حل مسائل کشور حرکت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، میثم پیله فروش در آئین تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین که بعد از ظهر سه شنبه در سالن جلسات شهید رجایی پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد اظهار کرد: با تغییر مدیریتی که در پارک علم و فناوری رخ داده و آهنگ رشدی که در پارک در جریان است انتظارات و امیدهای ما نسبت به پارک دو چندان شده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با بیان این نکته که پرداختن به موضوعات و دغدغه‌های جاری در پارک علم و فناوری به یکی از دغدغه‌های جدی حوزه استانداری قزوین بدل شده است گفت: تا امروز شاید با بسیاری از مدیران استان دیدار نکرده‌ام ولی بیش از ۱۰ جلسه در موضوعات مختلف با رئیس پارک علم و فناوری قزوین داشته‌ام و تحقق برنامه‌ها در این زمینه برای ما حائز اهمیت است.

این مسئول تاکید کرد: اجرای سند مردمی کردن دولت برای ما اولویت اصلی است و همه فعالیت‌های مدیران اجرایی طبق این سند سنجیده می‌شود لذا وظیفه همه مدیران عمل به وظایف خود بر پایه این سند است تا چرخش تحول آفرید مد نظر دولت سیزدهم با یاری خداوند عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه باید از تمرکز صرف در عرضه محوری به تمرکز بر تقاضا محوری و حل مسائل کشور حرکت کنیم، گفت: عرضه محوری خوب است ولی تکنولوژی پایدار برای ما ایجاد نمی‌کند بلکه ثبات بر اثر تمرکز روی ایجاد تکنولوژی لازم برای صنایع ریشه دار که به سودآوری و ثبات مالی رسیده‌اند به دست می‌آید.

پیله فروش عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان که عموماً برآمده از تحقیقات دانشگاهی هستند اگر بتوانند به تقاضای واقعی صنایع که نیاز دارند در زمینه‌های مختلف رشد کنند می‌توانند نمو داشته باشند و روز به روز به پیشرفت و شکوفایی بیشتری دست پیدا کنند در غیر این صورت در پارک‌های علم و فناوری به صورت گلخانه‌ای باقی خواهند ماند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به این موضوع که در قزوین خوشه‌های صنعتی قابل توجهی وجود دارد که شرکت‌های دان بنیان می‌توانند روی حل مسائل آنها تمرکز نمایند عنوان کرد: اولین خوشه آماده در قزوین که متقاضی ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان هستند شرکت‌های تولید کننده مواد شوینده هستند و بیش از ۶۰ درصد نیاز کشور در این زمینه در قزوین تهیه می‌شود که رویکرد این شرکت‌ها به رویکرد دانش بنیان‌ها بسیار نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه خوشه کانی‌های غیر فلزی از جمله شیشه و سرامیک در قزوین قابل توجه است، ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های ارزی جدید این شرکت‌ها باید به سمتی حرکت کنند که بتوانند نیازهای خود را با هزینه کمتر از طریق فناوری و دانش رفع نمایند با این حال لازم است پاسخ به موقع از پارک علم و فناوری دریافت نمایند.

این مسئول یادآور شد: ما خوشه شرکت‌های قطعه ساز را در قزوین داریم که شرکت‌های توانمندی به لحاظ مالی محسوب می‌شوند و تنها کاری که باید کرد این است که پاسخ نیازهایشان به موقع برآورده شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: خوشه بعدی هم لوازم خانگی است که تقریباً برندهای بزرگ ایران در قزوین دایر هستند و تنها قطعه ساز واقعی که در این زمینه تولید هایتک دارد در قزوین است و ما باید از امکاناتی که در اختیار داریم بهترین بهره برداری را داشته باشیم

پیله فروش با بیان اینکه قزوین یکی از ۴ دشت کشور را در اختیار دارد که برنامه کشور برای آنها کشاورزی دانش بنیان است، ابراز کرد: رئیس جمهور در سفری که به قزوین داشتند به صورت جدی بر کشاورزی دانش بنیان در قزوین تاکید کرده‌اند و ما هم باید از این موضوع نهایت بهره را ببریم در حالی که حدود ۵۰ سال است که کشاورزی دانش بنیان در قزوین وجود دارد و این هنر شرکت‌های دانش بنیان است که نیاز کشاورزان را به سمت فناوری‌های خود سوق دهند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین در خاتمه گفت: اگر این عرضه و تقاضا به صورت همگام اتفاق بیفتد رشد می‌کنیم و اگر جز این باشد همه اینها تنها طرح‌هایی هستند که روی کاغذ خواهند ماند.

گفتنی است در این مراسم از زحمات مصطفی مافی به عنوان رئیس پیشین پارک علم و فناوری قزوین تقدیر شد و دکتر جعفر احمدی به عنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری قزوین معارفه گردید.

نظر شما