شناسهٔ خبر: 54947752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار:

طرح جامع برای حل مسائل لرستان و شهرستان بروجرد تدوین شود

زهره گودرزی

استاندار لرستان گفت: طرح جامع برای حل مسائل استان و شهرستان بروجرد تدوین شود.

صاحب‌خبر -

فرهاد زیویار در نشست مدیران و شورای تعالی و پیشرفت دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) که امروز در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه خانه همه است و بهترین مکان دنیا جایی است که علم و دانش در آنجا باشد.

وی با بیان اینکه تعلق خاطر ما نسبت به دانشگاه کم نیست و دانشگاه مکانی مقدس است، تصریح کرد: دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) به نام یک شخصیت بزرگ دینی و مذهبی است که باید مورد توجه باشد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: دانشگاه کارش صرفاً تولید علم نیست و باید بر اساس نیازهای جامعه باشد، نخبگان و دانشگاهیان جامعه باید با دانش خود باعث پیشرفت و توسعه جامعه شوند.

زیویار با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، افزود: رهبری یک دهه است که در مسئله اقتصادی و تولید و اشتغال تأکید دارد و این موضوع باید در جامعه نمود، پیدا کند.

وی اضافه کرد: عمده تولیدات دانشگاه مثل طرح‌های پژوهشی، مقاله و پایان‌نامه‌ها در کشور استفاده نمی‌شود و باید تولیدات دانشگاهی متوجه نیازهای جامعه باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه امسال بحث دانش‌بنیان بودن شعار سال مسئولیت‌ها را در دانشگاه‌ها چند برابر می‌کند، بیان کرد: برای حل مسائل استان و شهرستان باید یک طرح جامع تدوین شود.

زیویار با بیان اینکه در این طرح مأموریت‌ها مشخص شود و برای رفع مشکلات باید بین نهادهای مختلف هم‌افزایی صورت گیرد، افزود: باید از ظرفیت‌ها و تولیدات دانشگاه‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: عمده تولیدات دانشجویان در قفسه‌های کتابخانه‌های دانشگاه است، صنایع و کارخانجات لرستان باید از ظرفیت‌های دانشگاهی استفاده کنند.

استاندار لرستان اظهار کرد: دانشگاهیان باید با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت نخبگان وابستگی به بیگانگان را کوتاه کنند.

زیویار با اشاره به حضور دانشجویان در خوابگاه، تصریح کرد: خوابگاه محیطی برای تربیت دانشجو است و باید در آن محیط به‌گونه‌ای کار شود که در آنجا ب بهترین شکل ممکن تربیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات دانشگاه باید از قفسه‌ها خارج و وارد کار شوند و تجربه استان‌های موفق نیز استفاده شود.

 انتهای پیام

نظر شما