شناسهٔ خبر: 54947614 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ادعاهای بی‌اساس رابرت مالی درباره موضع ایران در مذاکرات دوحه

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با تکرار برخی ادعاها گفت که موضع ایران در مذاکرات دوحه، باعث از دست رفتن یک فرصت خوب برای احیای برجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با تکرار برخی ادعاها گفت که موضع ایران در مذاکرات دوحه، باعث از دست رفتن یک فرصت خوب برای احیای برجام شد.

وی که با شبکه رادیویی آمریکایی ان‌پی‌آر گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «در دور اخیر، اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده تصمیم داشت دست کم یک تلاش دیگر را انجام دهد، بنابراین از هر دو هیأت برای حضور در دوحه دعوت کرد و امید داشت که طرف ایرانی تمایلی برای پاسخ‌دهی مثبت نشان دهند. اما به نظر می‌رسد آنها در این مرحله قادر به ارائه پاسخ نیستند».

مالی بدون اشاره به بدعهدی‌ها کشورش در قبال برجام، مدعی شد که ایران هم در نشست دوحه و هم پیش از آن، اقدام به طرح مسائلی کرده بود که هیچ ارتباطی به برجام نداشتند.

وی با اعلام این‌که اتحادیه اروپا طرح‌های بسیار دقیقی روی میز قرار داده است، گفت که ما برای پذیرش این توافق اعلام آمادگی کرده‌ایم ولی طرفی که پاسخ مثبتی نداده، ایران است.

مالی ادامه داد: «موضعی که به آن دست یافته‌ایم با معنای بازگشت به برجام سازگار است؛ بنابراین طرفی که اکنون نیاز است پاسخ بدهد، ایران است.»

 

 

نظر شما