شناسهٔ خبر: 54947481 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

علیرضا نیکبخت واحدی: سریال یاغی به کشتی‌گیرها توهین نکرده است

آقای ساپینتو گوش مردم از این حرف‌ها پر است/ خدا کند این پرتغالی بهانه نیاورد که من تیم را نبسته‌ام/ من یاغی نبودم مجبورم کردند از استقلال بروم

پیشکسوت استقلال گفت: امیدوارم شرایطی به وجود نیاید که ساپینتو در هفته پنجم یا ششم مصاحبه کند و بگوید من این تیم را نبستم و من دخالتی در نتایج استقلال ندارم.

صاحب‌خبر -

علیرضا نیکبخت واحدی، بازیکن اسبق استقلال که از این تیم راهی پرسپولیس هم شد در گفتگو با خبر ورزشی، درباره سریال یاغی که این روزها در شبکه نمایش خانگی مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته و همچنین وضعیت استقلال و بازگشت سرمربی اش از پرتغال، همچنین سالروز تولد علی انصاریان اظهاراتی را مطرح کرد.

سرمربی استقلال به تهران برگشت. نظرتان درباره وضعیت این تیم چیست؟

باعث خوشحالی است که بالاخره ساپینتو به تهران برگشت. اما ای کاش اصلا نمی‌رفت و یا خیلی زودتر این اتفاقات می‌افتاد. چون استقلال زمان نقل و انتقالات را از دست داد و بازیکنان خوب جذب تیمهای دیگر شدند. امیدوارم استقلال از فصل نقل و انتقالات خیلی عقب نیفتاده باشد.

فکر می‌کنید این شرایط تاثیری روی کار ساپینتو داشته باشد؟

قطعا تاثیر گذار است. فقط امیدوارم اتفاقاتی که در آینده رخ می‌دهد موجب نشود ساپینتو بگوید من دخالتی در تیم بستن نداشتم و این تیم، تیمی نیست که من میخواستم. به هر حال خودش دیر به ایران آمد و دیر انتخاب شد و شاید بخواهد در آینده چنین بهانه‌هایی بیاورد که اصلاً از طرف هواداران قابل قبول نیست. چون آنها با این قبیل بهانه‌ها خوب آشنا هستند.

صحبت از حضور خسرو حیدری در کادر فنی استقلال مطرح شده! شما فکر می‌کنید که مربی ایرانی با چه خصوصیاتی به درد استقلال و مربی پرتغالی میخورد؟

برای من فرقی نمی‌کند چه کسی کنار ساپینتو باشد. مهم این است که هر کسی می‌آید بتواند زمینه ساز موفقیت استقلال باشد. ما در فصل نقل و انتقالات کارمان را دیر شروع کردیم و امیدوارم ساپینتو با تحقیق کامل به استقلال آمده باشد.

آقای ساپینتو گوش مردم از این حرف ها پر است/ خدا کند این پرتغالی بهانه نیاورد که من تیم را نبسته‌ام/ من یاغی نبودم مجبورم کردند از استقلال بروم

منظور از تحقیق کامل چیست؟

استقلال که فصل قبل بهترین خط دفاع را داشت هنوز نتوانسته ارکان اصلی اش را در این تیم نگه دارد. تیمی که خط دفاعی اش باید خط دفاعی تیم ملی را تشکیل می‌داد هنوز نمی‌داند سیاوش یزدانی و مرادمند می‌توانند به این تیم برگردند یا نه! از آن طرف عارف غلامی‌تکلیفش روشن نیست. دانشگر که رفت و وضعیت در استقلال اصلاً آن چیزی نیست که طرفداران انتظارش را برای فصل جدید داشته باشند.

با این شرایط پیش بینی تان از فصل پیش رو چیست؟

باز هم تکرار می‌کنم امیدوارم اتفاقات خوبی برای استقلال رخ بدهد و اگر چنین شرایطی به وجود نیامد ساپینتو دنبال بهانه نباشد که من تیم را نبستم یا من تیم را دیر تحویل گرفتم.

شما خبر دارید چه کسی برای استقلال یارگیری می‌کند؟

خیر! من نمی‌دانم ولی قطعاً این مسائل باید از طرف باشگاه برای ساپینتو روشن شده باشد تا در آینده بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن نداشته باشد.

سریال جدید یاغی را نگاه می‌کنید؟

بله و برخلاف آنهایی که می‌گویند این سریال به اهالی کشتی توهین کرده من معتقدم این سریال نشان میدهد که اهالی کشتی تا چه اندازه اهل معرفت و رفاقت هستند. این سریال نشان می‌دهد با ورزش می‌توان همه مشکلات و عقب افتادگی‌ها را جبران کرد. شما می‌توانید از طریق آشتی کردن با ورزش به همه مشکلات پشت پا بزنید.

وقتی اسم یاغی می‌آید همه فوتبالی‌ها به یاد شما یا مهدی هاشمی‌نسب و بازیکنانی که بین استقلال و پرسپولیس جابجا شدند می‌افتند. خودتان چنین حسی ندارید؟

من یاغی نبودم. متاسفانه من انتخاب درستی نکردم و یا شاید بتوان گفت که بر اساس یک سری فشارها مجبور شدم انتخابم را از تیم محبوبم به تیم رقیب تغییر بدهم. چطور ممکن است که کاپیتان استقلال باشید و تصمیم بگیرد از استقلال بروید؟ متاسفانه کاری کردند که من از استقلال جدا شوم. بعد هم یک عده اسم یاغی را روی ما گذاشتند.

آقای ساپینتو گوش مردم از این حرف‌ها پر است/ خدا کند این پرتغالی بهانه نیاورد که من تیم را نبسته‌ام/ من یاغی نبودم مجبورم کردند از استقلال بروم

نظرتان درباره علی شادمان بازیگر نقش جاوید در سریال یاغی چیست؟

قبلا فیلم میم مثل مادر او را دیده بودم. علی یک بازیگر فوق العاده و تواناست. به نظرم شخصیتی که در این فیلم به او دادند را هم کاملاً خوب ایفا می‌کند. نقش نوجوانی را دارد که در محله‌های ضعیف شهر زندگی کرده و آرام آرام خودش را بالا میکشد. این سریال خیلی آموزنده است.

چطور؟

چون نشان می‌دهد با قرار گرفتن یک جوان در مسیر درست چقدر از مشکلات حل می‌شود. واقعاً از این دست جوانان خیلی زیاد داریم که اگر به آنها توجه شود و برایشان وقت گذاشته شود تک تک آنها می‌توانند در زمینه‌های مختلف به کشورمان کمک کنند.

امروز سالگرد تولد زنده یاد علی انصاریان است. صحبتی در این باره دارید؟

علی دوست محبوب و رفیق شفیق من بود. هنوز باور نکرده ام که از جمع ما رفته باشد. ای کاش امروز زنده بود تا به جای این حرفها تولدش را تبریک می‌گفتم. علی تا ابد در قلبم جا دارد و همیشه یادش زنده است. از طریق رسانه خبر ورزشی بار دیگر یادش را گرامی‌می‌دارم و به خانواده‌اش تسلیت می‌گویم.

نظر شما