شناسهٔ خبر: 54947327 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

به گزارش آناج، پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از تاریخ ۱۷ تیرماه تا ۵ مردادماه سال‌جاری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود. حسین امامعلی‌پور معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با اعلام این خبر، ابرازداشت: این المپیاد با شعار رقابت رفاقت و سلامت و با حضور حدود ۲ […]

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از تاریخ ۱۷ تیرماه تا ۵ مردادماه سال‌جاری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

حسین امامعلی‌پور معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با اعلام این خبر، ابرازداشت: این المپیاد با شعار رقابت رفاقت و سلامت و با حضور حدود ۲ هزار و ۸۰۰ ورزشکار دانشجو از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حدود هزار و پانصد دانشجو دختر و هزار و ۸۰۰ دانشجو پسر در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

امامعلی‌پور افزود: رقابت پسران در ۱۲ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، تکواندو، بدمینتون، شنا، تیراندازی، کشتی آزاد و کشتی فرنگی و رقابت های خواهران نیز در ۱۰ رشته مذکور به جز کشتی‌های آزاد و فرنگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به زمان‌بندی فرآیند این المپیاد، گفت: تاریخ ۱۹ تیر ماه افتتاحیه خواهران است که در ۷ روز برگزار می‌شود و در ۲۵ تیر ماه اختتامیه آن برگزار می‌شود؛ از ۳۰ تیرماه نیز افتتاحیه مسابقات برادران است که طی ۷ روز برگزار شده و اختتامیه آن در ۵ مردادماه برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که سعی کرده‌ایم المپیادی سبز برگزار کنیم، گفت: از اول تا آخر این المپیاد هیچ کاغذی استفاده نخواهیم کرد و امورات در داخل اپلیکیشن و سایت المپیاد تدارک دیده شده است که از اتفاقات مبارک در دانشگاه تبریز است.

وی با بیان این‌که المپیادهای دانشجویی هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شوند، یادآور شد: هر دانشگاه این بازه را فرصت دارد تا تدارک دیده و زیرساخت‌ها را آماده کند در حالی‌که با توجه به شرایط ویژه ما در بازه ۳ ماهه این امورات را تدراک دیده‌ایم.

 

توسعه فضای ورزشی دانشگاه ها در اولویت است

ابراهیم علیدوست مدیرکل امور تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان نیز با بیان این‌که وزاری علوم و ورزش در افتتاحیه ین مسابقات حضور خواهند داشت، اذعان داشت: این المپیادها زمینه را برای شناسایی استعدادهای بزرگ فراهم می‌کنند؛ چنانکه اسطوره‌هایی مانند علی دایی، ناصر حجازی و بیاری از پیشکسوتان عرصه های مختلف ورزشی از چنین رویدادهایی شناسایی و رشد پیدا کرده اند.

علیدوست با تاکید بر این‌که حدود 25 میلیارد تومان اعتبار برای این المپیاد تعریف شده است، تصریح کرد: برای تبیین اندازه این بودجه باید گفت که کل بودجه اداره تربیت بدنی وزارت علوم حدود 9 میلیارد تومان است و ما این میزان را از محل جذب اعتبارات بخش خصوصی و اسپانسری جذب خواهیم کرد.

وی ابرازداشت: حاضرین دختر از 96 دانشگاه و حاضرین پسر از 110 دانشگاه سطح کشور هستند که با احتساب هم پوشانی دانشگاه ها مجموعا از 127 دانشگاه پذیزای دانشجویان ورزشکار خواهیم بود.

مدیرکل امور تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان به 3 اولویت اداره تربیت بدنی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: توسعه فضای ورزشی دختران دانشجو، توسعه فضای ورزشی خوابگاه ها و تغییر کاربری برخی از محل های بلااستفاده دانشگاه ها را در اولویت کاری خود داریم.

انتهای پیام/

نظر شما