شناسهٔ خبر: 54947123 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

سرعت عمل در دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی بیانگر توانمندی پلیس است

تسنیم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: سرعت عمل پلیس در دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی بیانگر توانمندی پلیس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران و نیروهای کاشف اموال صندوق امانات بانک ملی اظهار کرد: با وقوع سرقت بانک ملی شعبه خیابان انقلاب تیمی زبده از کارکنان آگاهی تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: با توجه به نبود هیچ‌گونه سرنخی در این سرقت، ماموران پلیس با رصدهای اطلاعاتی موفق به کشف سرنخ‌های مهمی در خصوص این سرقت شدند و با تشکیل تیم‌های مختلف فنی، تعقیب و مراقبت متهمان پرونده بلافاصله شناسایی شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از شناسایی این افراد با توجه به هماهنگی‌های بنده و مذاکرات رئیس پلیس آگاهی تصمیم بر این شد که متهمان را بازداشت کنیم که سارقان در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم دستگیر و به اداره پلیس آگاهی منتقل شدند.

رحیمی خاطرنشان کرد: برخی از سازمان‌ها زمانی اطلاعات مرتبط را به پلیس ارائه کرده بودند که پلیس دیگر سارقان را دستگیر کرده بود.

وی در ادامه بیان کرد: دو روز قبل در درگیری مسلحانه‌ای که بین همکارانم و اوباش مسلح صورت گرفت، 4 قبضه سلاح که 2 قبضه از آن سلاح کلاشینکف بود، کشف شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه 20 درصد جرایم حوزه سرقت در کشور، در پایتخت رخ می‌دهد، گفت: روزانه ده‌ها سرقت و جرم توسط پلیس تهران کشف می‌شود. سرعت عمل پلیس در این مأموریت بیانگر توانمندی پلیس در انجام امورات خود است.

در ادامه سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار کرد: امروز ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران دارد بسیار بزرگ است. عوامل نفوذی سعی داشتند مسیر انقلاب اسلامی را تغییر دهند که با هوشیاری مردم و حضور رهبر معظم انقلاب، این کار به شکست انجامید. 

وی افزود: از انقلاب تا کنون نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی در خصوص ایجاد امنیت برای مردم داشته که به لطف رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر پررنگ‌تر بوده و ابراز محبت مردم به خادمین خودشان در فراجا دیده‌ شده است. 

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: نزدیک 14 هزار شهید نیروی انتظامی مؤید سخنان امروز است که نیروی انتظامی با تمام وجود در خصوص حفاظت جان، مال و ناموس مردم حضور دارد خط قرمز پلیس امنیت مردم است‌.

وی افزود: پلیس ایران مجهز به تجهیزات و امکانات روز است؛ بالاتر از تمام اینها عنایت مقام معظم رهبری به پلیس است که در مناسبت‌های مختلف لطف خودشان را به پلیس اعلام کردند.

سردار اشتری درباره عملیات ثامن‌الائمه که منجر به دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی شد نیز گفت: پس از گزارشات پلیس تخصصی دستور صادر شد و کارآگاهان مجرب، توانمند و با انگیزه آگاهی حرفه‌ای‌تر از سارقان عمل کردند. هرموقع که مجموعه نیروی انتظامی بر روی یک جرمی تمرکز کرد توانست موفق شود.

وی با بیان اینکه این کشف بزرگ باید در تاریخ فراجا ثبت شود، تصریح کرد: لطف مقام معظم رهبری شامل حال ما شد و رضایت نائب امام زمان(عج) از هر تشویقی برای نیروی انتظامی بهتر بود و این موضوع دستاورد بزرگی است که این لطف خداوند را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما