شناسهٔ خبر: 54946216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن:

طرح هادی برای ۱۰۰ درصد از روستاهای کشور تهیه شده است

تبریز - ایرنا - معاون پشتیبانی و امور هماهنگی بنیاد مسکن گفت: در حوزه عمران روستایی طرح هادی برای ۱۰۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از سوی این بنیاد تهیه شده است.

صاحب‌خبر -

فرهاد باقرپور، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در تبریز با بیان اینکه بنیاد مسکن در حوزه های مختلف مسکن شهری و عمران روستایی کشور و بازسازی مناطق حادثه دیده فعالیت می کند، افزود: سالانه چهار هزار طرح هادی روستایی نیز از سوی این بنیاد در سطح کشور بازنگری می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون در ۵۸ درصد از این روستاها شامل بیش از ۲۲ هزار روستا، طرح هادی اجرا  شده یا در حال اجرا است و یا یک مرحله این طرح بازنگری شده و دوباره طرح هادی اجرا می شود.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی بنیاد مسکن گفت: در آذربایجان شرقی نیز از ۲ هزار و ۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در یک هزار و ۱۸۱ روستا طرح هادی اجرا شده که معادل بیش از ۵۰ درصد از روستاها است که این آمار با میانگین کشوری برابری دارد.

باقرپور، ادامه داد: در حوزه مسکن شهری نیز بیش از ۷۰ هزار واحد مسکن شهری در طرح نهضت ملی مسکن در کشور در حال احداث است که حدود یک هزار واحد از آن ها در آذربایجان شرقی احداث می شود.

وی یادآوری کرد: در حوزه بازسازی مسکن روستایی، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور بازسازی، مقاوم سازی و بهسازی شده که از این تعداد بیش از ۱۴۱ هزار واحد مربوط به آذربایجان شرقی است.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی بنیاد مسکن گفت: در حوزه سند روستایی هم اکنون ۵۶ درصد واحدهای روستایی کشور از طریق بنیاد مسکن صاحب سند شده اند و تعدادی هم از سوی خود روستاییان سنددار شده است.

باقرپور، با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی نیز ۸۱ درصد از منازل روستایی سنددار شده اند، افزود: این تعداد بالاتر از میانگین کشوری بوده که نشان از تلاش و همکاری سایر نهادها در این زمینه است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در تامین مسکن محرومان، توانجویان و ایتام نیز اقدامات خوبی در کشور انجام داده است، اظهار داشت: اولویت برای تامین مسکن توانجویان با خانواده های دارای ۲ توانجو و بعد یک توانجو است و در این زمینه تفاهم نامه هایی با سایر سازمان ها مانند بهزیستی و کمیته امداد امضا شده است.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی بنیاد مسکن گفت: وظیفه ذاتی بنیاد مسکن رسیدگی به مسکن محرومان بوده و در این زمینه فعالیت های خوبی انجام شده و در تمام روستاهای کشور مسکن محرومان در حال اجراست.

باقرپور، یادآوری کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده، بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در برخی حوزه ها و شاخص ها بالاتر از میانگین کشور فعالیت کرده و و در برخی شاخص ها نیز همپای میانگین کشوری حرکت می کند.

نظر شما