شناسهٔ خبر: 54946056 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حال و هوای اقامتگاه بوم گردی رشت

در مسیر جاده، بعد از تماشای آسیاب‌های بادی که در منجیل می‌چرخند، کم کم بوی کبابی‌های جاده رشت به مشام می‌رسد. گوشت تازه و دل و جگر آماده بریان شدن در کنار جاده چشمک می‌زنند و نوید سفری سبز و دلچسب و خوشمزه را می‌دهند. برای لذت بردن از همه‌ی جاذبه‌های رشت ماندن در اقامتگاه رشت بهترین گزینه است.

صاحب‌خبر -

اقامتگاه بوم گردی رشت یعنی اقامت در شهر شب‌های روشن، باران‌های بی امان نقره‌ای و شهری شاد که در تمام ساعات شبانه روز جریان زندگی را در آن حس می‌کنید.

با قدم زدم در رشت، بوی خاک باران خورده و غذاهای محلی خوش‌عطر و طعم شمالی به مشام می‌رسد. می‌توان لابه‌لای بازار محلی و قدیمی رشت چرخید و دنیای دلنشینی از رنگ و عطر و آواز را لمس کرد.

در سفر به رشت گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست از اجاره ویلا در رشت و آپارتمان مبله گرفته تا اقامتگاه بوم گردی رشت و خانه روستایی و کلبه چوبی.

در این مطلب قصد داریم چرخی در رشت، نگین رنگارنگ گیلان بزنیم.

جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی رشت

میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری یکی از نمادهای شهر رشت و قلب تپنده آن است که هر مسافری حتما در اولین فرصت خودش را به آنجا می‌رساند.

ساختمان شهرداری، ساختمان پست و تلگراف، کتابخانه ملی، ساختمان استانداری قدیم، هتل ایران سابق از بناهای تاریخی میدان شهرداری رشت هستند.

البته زیبایی‌های این میدان فقط به همین بناها ختم نمی‌شود؛ استخری با فواره‌های زیبا و گل‌های رنگارنگ اطرافش در وسط میدان، صدای آهنگی که از رادیو پخش می‌شود و فضای میدان را پر می‌کند، صدای دست‌فروش‌ها که از هر طرف به گوش می رسد.

پیاده راه علم الهدی رشت

مسیر سنگ فرش شده‌ اطراف میدان شهرداری که انبوهی از مغازه‌های مختلف کوچک و بزرگ و پاساژهای جدید و قدیمی در آن خودنمایی می‌کنند، بهترین انتخاب برای پیاده روی و لذت بردن از سرزندگی و شور شهر در سفر به رشت است.

در پیاده راه علم الهدی رشت، علاوه بر خرید کردن از فروشگاه‌ها، می‌توانید از فضای دلنشین آن که با مجسمه‌ها، گل کاری‌ها، مبلمان شهری و بیشتر از همه با بساط رنگارنگ دست‌فروشی‌ها زیبا شده است، لذت ببرید و عکس یادگاری بگیرید.

بازار سنتی و قدیمی رشت

از سمت شرقی میدان شهرداری رشت که به خیابان امام وارد شوید به یک بازار روباز و خیره کننده می‌رسید. بازاری قدیمی و غرق در رنگ و بوهای خوش که شما را جادو می‌کند و خاطرش تا مدت‌ها در ذهن‌تان باقی می‌ماند.

در این بازار رنگ و عطر میوه‌ و سبزی‌های تازه‌ای که از باغ چیده شده، ترشی‌ها و رب‌های خانگی مختلف، زیتون تازه و پنیرهای محلی، بوی تند ماهی‌های تازه صید شده و آوازهای محلی مغازه‌دارها و دست‌فروش‌ها، باهم در می‌آمیزد و شما را به سمت خودش جذب می‌کند.

محله ساغری سازان رشت

حال و هوا و روح شهر رشت را وقت قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های محله‌های قدیمی آن بهتر می‌توان حس کرد.

ساغری‌سازان یکی از همین محله‌های قدیمی است که هنوز از لابه‌لای ساختمان‌های بی روح و بلند آن می‌توان خانه‌هایی با شیروانی سفالی و رنگارنگ و دیوارهای آجری و حیاط‌های پر از درخت میوه پیدا کرد.

قدم زدن در ساغری‌سازان رشت، شما را به حال و هوای فیلم معروف «در دنیای تو ساعت چند است» خواهد برد. اگر شانس با شما یار باشد و باران نم نم هم ببارد همه چیز رویایی‌تر می‌شود.

اقامت در اقامتگاه رشت

برای گشت و گذار و لذت بردن از همه زیبایی‌های رشت به زمانی بیشتر از یکی دو روز نیاز دارید و حداقل باید چند روزی را در اقامتگاه رشت سپری کنید.

برای داشتن یک اقامت دلچسب و به یاد ماندنی در رشت گزینه‌های مختلفی مثل اجاره خانه در رشت، خانه روستایی و کلبه چوبی پیش روی شماست. با توجه به علاقه و نیازمندی خود می‌توانید هر کدام را برای اقامت انتخاب کنید.

حال و هوای اقامتگاه بوم گردی رشت

البته اقامتگاه بوم گردی رشت همان جایی است که می‌توانید رویای زندگی در دل بافت روستایی را به واقعیت تبدیل کنید. تصور کنید صبح خود را با نمایی از شالیزارهای زیبا و شنیدن صدای مرغ و خروس حیاط و چشمه‌های اطراف شروع کنید. با طعم دلپذیر صبحانه محلی سرشیر و عسل به استقبال ادامه روز بروید و در ادامه پای صحبت‌های شیرین میزبان با لهجه گیلکی بنشینید و از آداب و رسوم و آیین‌هایشان بشنوید.

اگر رویای اقامتی دلچسب در رشت را دارید، فاصله شما با رویایتان فقط چند کلیک است. کافی است به سایت جاجیگا مراجعه کنید و با چند کلیک اقامتگاه دلخواه‌تان را رزرو کنید و با خیال راحت راهی این سفر خاطره‌انگیز شوید.

جاهای دیدنی نزدیک رشت

دریاچه سقالکسار

پاک‌ترین دریاچه ایران، دریاچه سقالکسار در ۱۵ کیلومتری جنوب رشت با طبیعت زیبا و دلفریب و منظره‌ای رویایی منتظر شماست.

دریاچه سقالکسار یک سد خاکی است که آب آن از ریزش‌های جوی و چشمه‌ساران تامین می‌شود. دریاچه‌ی زیبایی در وسط با جنگلی که آن را در آغوش گرفته تصویری شبیه یک کارت پستال مقابل چشم‌تان به نمایش می‌گذارد. برعکس آنچه در فیلم نشان داده شده نه تنها ترسناک نیست بلکه بسیار آرامش‌بخش و دلفریب است.

پارک جنگلی سراوان در رشت

در سفر به رشت حتما یکی از روزها را به ساختن یک خاطره خوش در پارک جنگلی سراوان اختصاص دهید. این پارک جنگلی در فاصله ۱۷ کیلومتری شهر رشت در جاده اصلی تهران_رشت قرار گرفته و با داشتن فضای بکر و جنگلی و درختان سر به فلک کشیده و امکانات رفاهی مختلف به یکی از مناطق پرطرفدار تبدیل شده است.

موزه میراث روستایی گیلان

کمتر کسی است که با دیدن فیلم و سریال‌های شمالی دلش در حال و هوای خانه‌های باصفای روستایی گیر نکند.

اگر همیشه دوست داشتید این خانه‌های روستایی را از نزدیک ببینید و آن فضا را از نزدیک لمس کنید، باید حتما موزه میراث روستایی گیلان را ببینید. این موزه که در نزدیکی پارک جنگلی سراوان قرار گرفته نمونه‌ای کوچک اما واقعی از زندگی روستایی مردم گیلان را در فضایی باز به شما نمایش می‌دهد.

البته حین قدم زدن در این موزه، در گوشه کنارهای آن بوهای خوشمزه‌ای به مشام‌تان می‌رسد. زنان گیلانی که با لباس‌های شاد و رنگارنگ خود در گوشه گوشه موزه نشستند و طعم جدیدی از نان‌های محلی، کاکا، آش و غذاهای محلی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

شکم گردی در رشت

غذا در شهر رشت یک رکن اصلی و حیاتی است و غذاهای رشت آنقدر متنوع و خوش عطر و طعم هستند که شما برای چشیدن همه‌ی آن‌ها در یک بار سفر به رشت وقت کم می‌آورید و همین باعث شده که یونسکو رشت را به عنوان شهر خلاق غذا انتخاب کند.

از معروف‌ترین غذاهای رشت می‌توان باقالاقاتوق، میرزاقاسمی، مرغ ترش، اناربیج و ترش تره اشاره کرد.

حال و هوای اقامتگاه بوم گردی رشت

از بین رستوران‌های معروف رشت هم می‌توان به رستوران شکم الملوک، رازقی، شورکولی و چلوشیش اشاره کرد.

همچنین اگر طرفدار خوردن غذاهای خیابانی هستید، به هیچ وجه کباب و دل و جگر دکه‌دارهای کنار خیابان‌های رشت که عطرش شما را مست می‌کند، از دست ندهید.

و اما سخن آخر

سفر به رشت یکی از مقاصدی است که به نظرم هر فردی باید حداقل یک بار آن را تجربه کند.

در این سفرها ممکن است نگرانی اصلی شما اجاره ویلا شمال باشد که بهتر است قبل از سفر با رزرو اقامتگاه رشت در سایت جاجیگا با خیال راحت کوله‌بار سفر ببندید.

سفر خوب و خوشی را برایتان آرزو می‌کنیم.

نظر شما