شناسهٔ خبر: 54945971 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرتاج‌الدینی با اشاره به بیانیه ضدایرانی تروئیکای اروپایی‌؛

احیای توافق هسته‌ای از مسیر رفع تحریم‌ها عبور می‌کند، نه تنش‌آفرینی

نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس اعتقاد دارد تروئیکای اروپایی بدانند اگر درصدد احیای توافق هسته ای باشند، این مهم از مسیر رفع تحریم ها عبور می کند.

صاحب‌خبر -

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به بیانیه تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت: اروپایی ها اگر درصدد احیای توافق هسته ای باشند، این مهم از مسیر رفع تحریم ها عبور می کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران صراحتا اعلام کرد وارد این دور از گفتگوها شد تا تحریم های ظالمانه برچیده شود اما غربی ها صرفا درصدد تامین منافع خودشان هستند.

وی با اشاره به اینکه تعهداتمان در توافق هسته ای عملیاتی شده اما اروپایی ها و آمریکایی ها در راستای انجام تعهداتشان اقدامی نکرده اند، ادامه داد: متاسفانه این مهم در حالیست که کشورهای اروپایی حاضر در برجام در بیانیه اخیر نیز مطالبه گیری غیرمنطقه ای و غیرعاقلانه دارند و صرفا درصدد افزایش فشار سیاسی بر ایران هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه فعالیت هسته ای ایران صلح آمیز بوده و این مهم در گزارش های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: بنابراین کشورهای اروپایی تصور نکنند که با چنین رویکردی می توانند منافع ایران را تحت الشعاع قرار دهند.

نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی باید از فرصت دیپلماتیک کنونی برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک استفاده کنند، خاطرنشان کرد: بنابراین به کشورهای تروئیکای اروپایی توصیه می شود بجای بیانیه نوشتن، راهکار عملی برای به ثمر رسیدن مذاکرات ارائه دهند./

پایان پیام

نظر شما