شناسهٔ خبر: 54945927 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پسکوف: وزارت دفاع روسیه برنامه‌هایی در قبال الحاق فنلاند و سوئد به ناتو دارد

علی مدنی

سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) گفت، وزارت دفاع روسیه برنامه‌هایی برای تضمین امنیت این کشور با توجه به آغاز روند الحاق فنلاند و سوئد به ناتو دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز از آغاز روند تصویب پروتکل‌های الحاق سوئد و فنلاند به این ائتلاف خبر داد. پیش از این، کیمو جاروو، شهردار شهر لاپینرانتای فنلاند، پیشنهاد داده بود که یک پایگاه ناتو در این شهر مستقر شود.

پسکوف به خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا کرملین به بررسی پاسخ به استقرار احتمالی یک پایگاه ناتو در مرز با روسیه پرداخته و چنین پاسخی چگونه خواهد بود، اظهار کرد: چنین گزینه‌هایی نه در کرملین، بلکه در وزارت دفاع  روسیه در حال آماده سازی است. ما قبلاً بارها گفته‌ایم که برنامه‌های مربوطه در قبال آن وجود دارد و کارهایی برای تضمین امنیتمان در دست انجام است.

وی یادآور شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قبلاً ورود فنلاند و سوئد به ناتو را ارزیابی کرده بود.

همچنین پسکوف گفت که ولادیمیر پوتین امروز دو گفتگوی تلفنی بین المللی برگزار و با رئیس  جمهوری موردوویای روسیه دیدار می کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز هم دو تماس تلفنی بین المللی خواهد داشت و هم با آرتم زدونوف، رئیس جمهوری موردوویا دیدار خواهد کرد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره برنامه پوتین برای امروز به خبرنگاران گفت: "چند گفتگوی بین المللی انجام می‌شود و پس از انجام شدنشان اطلاعاتی را از آنها ارائه خواهیم کرد."

سخنگوی کرملین همچنین گزارش‌ها درباره امتناع رئیس جمهور چین از سفر به روسیه را تکذیب کرد.

دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد، گزارش‌های رسانه‌ها درباره ادعای امتناع شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین از سفر به روسیه، صحت نداشته و با توجه به اینکه محدودیت‌های مربوط به همه گیری کووید-۱۹ در چین کاهش یافته است همه سفرهای برنامه‌ریزی‌شده انجام خواهند شد.

اخیرا برخی رسانه ها گزارش دادند، رئیس جمهور چین ظاهرا دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای سفر به مسکو را به دلیل همه گیری کووید-۱۹ رد کرده است.

 پسکوف به خبرنگاران بیان داشت: خیر اینگونه نیست. این کاملا نادرست است. حقیقت این است که برخی محدودیت‌های مربوط به مقابله با کووید-۱۹ همچنان در چین وجود دارد و این کاملا عادی است و باید با تعقل با آن برخورد کرد. پوتین یک دعوتنامه معتبر برای سفر به چین داشت و شی جینپینگ هم همین را برای سفر به روسیه دارد و همانطور که تضعیف محدودیتها اجازه می دهد همه سفرها مطمئنا اجرا خواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما