شناسهٔ خبر: 54944712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نطنز عنوان کرد؛

تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی با تبیین معارف دینی در جامعه نخبگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز گفت: اگر بتوانیم معارف دینی را در جامعه نخبگان به‌طور مطلوب تبیین کنیم، فعالیت‌های فرهنگی در جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از نطنز، حسین بوجاری در مراسم افتتاحیه دهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان و با همکاری دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز برگزار شد، اظهار کرد: اگر بتوانیم در جامعه نخبگان به‌طور مطلوب، معارف دینی را تبیین کنیم به تبع آن این معارف در جامعه تأثیرگذار خواهد بود و فعالیت‌های فرهنگی که بر این اساس انجام شود در فضای دانشگاه تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: برای تربیت جامعه مهدوی، باید دانشگاه مهدوی ایجاد کنیم و استادان مهدوی را در دانشگاه به‌کار بگیریم. امیدواریم با استعانت از حضرت مهدی(عج) بتوانیم در این زمینه موفق باشیم و این دوره با عنوان «اصول کار مهدوی» ویژه اعضای هیئت علمی در همین راستا زمینه‌سازی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز عنوان کرد: مهدویت و معرفت یکی از ضرورت‌های عصر حاضر بوده و دانشگاه‌ها یکی از بهترین فضاهایی است که برای تبیین و ترویج معارف دینی و تمدن‌سازی مهدوی در دسترس هستند. مجهزشدن دانشگاه‌ها به‌ویژه استادان به معرفت مهدوی موجب تسری این شناخت در کل جامعه و زمینه‌ساز ظهور می‌شود.

دبیر دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: تقارن ماه ذی‌الحجه که ماه ولایت و امامت است و شامل مناسبت‌های زیبایی ازجمله سالروز ازدواج حضرت علی و زهرا علیهم الاسلام، نزول آیه ولایت و اعیاد قربان و غدیر بوده با آغاز این دوره را به فال نیک می‌گیریم.

حجت‌الاسلام محمد قیصریان درباره راه‌اندازی دبیرخانه مهدویت توضیح داد: این دبیرخانه سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شد و این مأموریت توسط دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان سپرده شده که امیدواریم با ادامه این حرکت ساماندهی شده بتوانیم دانشگاهی مهدوی داشته باشیم و دانشجویان مهدوی تربیت کنیم. پس از تأسیس دبیرخانه مهدویت فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای انجام و سال گذشته ۸۲۰ عنوان برنامه با محور امام زمان(عج) عملیاتی شده است.

تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی با تبیین معارف دینی در جامعه نخبگان

به گزارش آنا، مدرس این دوره ضیافت اندیشه اساتید، حجت‌الاسلام محمد شجاعی است و در حاشیه برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی و بازدید از مناطق گردشگری شهرستان نطنز پیش‌بینی شده است. این دوره از ضیافت اندیشه اساتید با حضور بیش از ۵۰ نفر از استادان با موضوع «اصول کار مهدوی» روزهای ۱۴ تا ۱۶ تیر به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

نظر شما