شناسهٔ خبر: 54944638 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اینستاگرام از سرود سلام فرمانده حمایت کرد!

امروز تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که اینستاگرام دلیل حذف پستی از سرود سلام فرمانده را عدم رعایت حقوق حاج ابوذر روحی تکخوان این سرود و مداح اهل بیت اعلام کرده است!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، بامداد گذشته دکتر فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا با انتشار عکس زیر در صفحۀ شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی از حذف پستی مربوط به سرود حماسی سلام فرمانده توسط اینستاگرام با این توضیح که حقوق مالک معنوی اثر رعایت نشده است، خبر داد.

اینستاگرام

بر اساس آنچه که مشاهده می‌شود، بازوی فیلترینگ محتوایی اینستاگرام در توضیحات خود به انتشار دهندۀ پست نوشته است؛

«پستی که در ساعت 11:28 صبح در 4 ژوئیه 2022 به اشتراک گذاشتید در منطقه شما و سایر مناطقی که متا اطلاع دارد، دارای حقوق موسیقی است بنابراین حذف شد. افراد خارج از آن مناطق همچنان می‌توانند پست شما را ببینند.

صدای اصلی در پست شما ممکن است حاوی محتوای زیر باشد که متعلق به شخص دیگری است:

سلام فرمانده حاج ابوذر روحی»

این توجیه فیسبوک در حالی است که حاج ابوذر روحی در هیچ مصاحبه یا مرقومه کتبی یا تصویری از ممنوع بودن انتشار پست‌های بازخوانی یا بازنشر "سلام فرمانده" صحبت نکرده است، ضمن اینکه تناقضی واضح در موضع‌گیری فیسبوک وجود دارد، در فضای فارسی اینستاگرام روزانه هزاران آهنگ، موزیک ویدئو و کلیپ طنز توسط صفحات مختلف منتشر می‌شود، در حالی که مالک معنوی اثر نیستند و البته آن محتوا نیز هیچ سنخیتی با قانون ایران ندارد اما هیچ وقت حذف نمی‌شوند، حال واقعا می‌توان پذیرفت که فیسبوک نگران حقوق معنوی خالق سلام فرمانده است؟

انتهای پیام/

 

نظر شما