شناسهٔ خبر: 54943727 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

اعضای شورای شهر تهران باید به شهرداری التماس کنند؟

تاخیر در انتشار لیست 129 ساختمان بسیار پرخطر پایتخت

صاحب‌خبر -

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به عدم انتشار لیست 129 ساختمان ناایمن از سوی شهرداری تهران انتقاد کرده و گفت: این موضوع مر قانون است. انتظار ما این است که شهرداری تهران به نامه‌های ارسال شده از سوی نمایندگان شورای شهر تهران توجه داشته باشد.

انصاف نیوز: پس از فروریختن ساختمان پلاسکو مدیران شهری به فکر تهیه لیستی از ساختمان‌های ناایمن افتادند. سال 99 با انفجار کلینیک سینا مدیران از اقدامات سازمان آتش‌نشانی و شناسایی ساختمان‌های ناایمن تهران پرده برداشتند. سال 98 سازمان آتش‌نشانی بیش از 33 هزار ساختمان ناایمن (از جنبه حریق) در تهران را شناسایی کرد. رئیس سابق آتش‌نشانی از نیاز مداخله شدید در ۳۶۰ ساختمان ناایمن در تهران و مدیران شهری آن زمان از تهیه لیستی از 129 ساختمان بسیار پرخطر پایتخت خبر دادند. لیستی که اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر سابق تهران فشارهای امنیتی را دلیل افشا و منتشر نشدن آن دانستند.

پس از حادثه متروپل در آبادان دوباره این لیست‌ 129 ساختمان بسیارپرخطر و بحرانی سرخط خبرهای شهری قرار گرفت. مدیران شهری دقیقا از یک لیست 129 ساختمان بسیارپرخطر در تهران خبر دادند که به دادستانی ارسال شده تا با ابلاغ قضایی، مالکان ملزم به رفع ناایمنی شوند. بعد از آن که دادستان کل کشور در رسانه ملی اعلام کرد که لیست 129 ساختمان بسیار پرخطر تهران محرمانه نیست و انتشار آن مشکلی ندارد، «انصاف نیوز» اقدام به انتشار آن کرد. اما بسیاری از مدیران شهری که مجال شوآف با این لیست را از دست رفته دیدند، لیست منتشر شده را نه تکذیب کردند، اما در راستای تایید نکردن آن بسیار مصاحبه کردند. سوال اینجاست که مگر چند لیست 129 ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد؟ چطور این لیست به دادستانی ارسال شده اما اعضای شورای شهر تهران این لیست را ندارند؟ در این میان محمد سالاری، رئیس سابق کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران این لیست را تایید کرد و برخی از اعضای شورای شهر کنونی علت تایید نکردن لیست را قدیمی بودنش عنوان کرده و از شهرداری خواستند که به سرعت آن را به روزرسانی و منتشر کند. ناصر امانی در مصاحبه‌هایی که با انصاف نیوز داشت اعلام کرد که از این موضوع نمی‌گذرد و شهرداری باید این لیست را در اختیار اعضای پارلمان شهری پایتخت و رسانه‌ها قرار دهد. اکنون یک ماه از مهلت‌ یک هفته‌ای شورای شهر تهران برای انتشار این لیست توسط شهرداری گذشته و نه تنها خبری از انتشار این لیست نیست، بلکه شهرداری تن به خواسته مدیران بالادست خود نداده و این لیست را به شورای شهر تهران هم ارسال نکرده است.

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران امروز در جریان هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران، به عدم انتشار لیست 129 ساختمان ناایمن از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: بنده به همراه اقراریان نامه‌ای به شهرداری تهران ارسال و تاکید بر انتشار لیست 129 ساختمان ناایمن شهر تهران کرده‌ایم که این موضوع مر قانون است و باید اجرا شود. انتظار ما این است که شهرداری تهران به نامه‌های ارسال شده از سوی نمایندگان شورای شهر تهران توجه داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما